Gå til innhold

Reg.reim bytte 1,8T

Ranger emnet


Andie

Anbefalte innlegg

Jeg har fått høre 120.000 km eller hvert femte år, det som kommer først.

Dette har jeg fått opplyst av Møller.

 

Men jeg mener det er 90.000 på TDi

2002 Vw Passat 1.9 TDi Highline

1989 Audi 90 2.2 20V Turbo Quattro

1967 Vw Boble 1303 S

(x)1997 Vw Passat 1.8 Turbo

(x)1990 Audi 90 2.3 ABT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er 90 000km på TDi.

Virker som det er litt forskjellige meninger om dette.

Må ringe på møller i morgen og høre.

Min lokale VAG forhandler sier iallefall 120 000km. Typisk om møller sier 90 000km.

 

Skjønner at det er bedre å bytte en gang for mye istedet for en gang for lite, men er det sånn at det er unødvendig å bytte allerede nå, så gjør jeg det ikke heller.

Londontur + sydentur i sommer skal også ha penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at det er 5 år også ......

 

Min var nesten 7 år når jeg fikk den skiftet - og det var en god del sprikker i den. ( ikke i nærheten av km )

 

Ja, min er jo blitt 7 år nå. Er heller ikke i nærheten av 120k km.. må vel bytte den reima likevel da. Det pussige blir jo å faktisk legge i mot merkeverkstedet på dette da, for de er hellig overbevist om at det ikke skal byttes noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør bytte regreima hvis det er 7år siden sist!

Det er 120 000km eller 5år, kommer ann på hva som inntreffer først..

På min så bytta jeg den på 62 000km, pga av at 5 år inntraff først! ;)

[o]2005-mod. VW Golf V

[x]2001-mod. VW Bora 1,8T Getta

[x]1999-mod. VW Golf IV

[x]1999-mod. Honda Civic HB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min er jo blitt 7 år nå. Er heller ikke i nærheten av 120k km.. må vel bytte den reima likevel da. Det pussige blir jo å faktisk legge i mot merkeverkstedet på dette da, for de er hellig overbevist om at det ikke skal byttes noe

 

Merkeverkstedet sa jeg ikke trengte skifte - men ville ikke gi meg noe garanti så da skiftet jeg. Og det er jeg glad for.

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, skal ha bilen på service på torsdag. De skulle visst vurdere om den måtte byttes da, men i følge dem så var det liten sjanse.

Hvis reima mi ryker, så må det kunne gå an å få de til å ta noe ansvar?

Sånn i teorien iallefall. Har vel ikke rykte på seg til å være så alt for samarbeidsvillig på slikt men..

Jeg hadde nok følt meg tryggest hvis jeg hadde bytta den nå, men samtidig så er det snakk om en del ekstra høvdinger.

Snakka med Møller Trondheim, og de mente at jeg kunne godt bytte den når bilen hadde gåt 120 000km, men det var sikkert ikke nøvendig da heller.

Synes det er rart at to stk som er i Møller-kjeden kan gi meg ulike svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår