grubbel Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 tar en tur bort til risløkka en dag i februar så jeg kan få avklart. skal utelukkende bruke bilen min til banekjøring, som krever skilt... å IKKE ha bur da blir litt teit. Siter fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsaskogstad Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 merkelige regler. ser ikke helt det store poenget. skudd i blinde kanskje men det har ikke noe med det å gjøre at de som vil ha fullbur er også de som har lyst å kjøre svin på gata? har nok ikke med det å gjøre men det er jo en typisk BT-tankegang. Siter 1992 Audi s4 2.2 turbo 1992 Mercedes-Benz 190e 1.8 x 1987 BMW 325i M-tech 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håkon A Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Sist jeg snakket med BT som er en del år siden...så sa dem at det var helt ok med bur og 4 punkt. så lenge det var montert skikkelig. men som sagt....noen år siden. sikkert 5 år siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 uff.. dere for lese igjennom tråden da! Det er faktisk lov å bygge halvbur i bilen. Men ikke fullbur. Det går ann å bygge fullbur, men da etter "direktivene". Den som har lyst til å rote seg bori de kan værsågod gjøre det. De som har søkt på forhånd og har fått bekreftelse på dette, ja bygg i vei. Dere som tror at man må ha skilter for å kjøre i gatebilracingserien. Tro om igjen. Dere som mener det må være hvite skilt på biler til andre motorsportsammenhenger. Tro om igjen. Biler som, gt3 osv, er bygget etter "direktivene" og har ikke noe med dette å gjøre. Sitat fra bt: "det ødelegger den innebygde sikkerheten i bilen." For dere som fortsatt ikke har lest igjennom tråden. Dette er visst nye bestemmelser Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 merkelige regler. ser ikke helt det store poenget. skudd i blinde kanskje men det har ikke noe med det å gjøre at de som vil ha fullbur er også de som har lyst å kjøre svin på gata? har nok ikke med det å gjøre men det er jo en typisk BT-tankegang. Det som er gangen med fullbur er den gangen du kræsjer/vraker bilen å brannvesenet skal få deg ut og du har fått nakkeskader. Så må dem bruke værktøy for å klippe buret for å få deg ut vissnokk. Derfor er visst ikke fullbur lovlig iffølge Biltilsynet Jeg skal også til Risløkka i Februar, Jay. Men da til opplæringskontoret for bilfag. nabobygget. Kan spørre der også om jeg får noen instruktører som vet litt om aktiv og passiv sikkerhet i bil. Skal ha kurs der. Så regner jeg med at noen vet noe om dette Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
r0ver2 Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 uff.. dere for lese igjennom tråden da! Det er faktisk lov å bygge halvbur i bilen. Men ikke fullbur. Det går ann å bygge fullbur, men da etter "direktivene". Den som har lyst til å rote seg bori de kan værsågod gjøre det.De som har søkt på forhånd og har fått bekreftelse på dette, ja bygg i vei. Dere som tror at man må ha skilter for å kjøre i gatebilracingserien. Tro om igjen. Dere som mener det må være hvite skilt på biler til andre motorsportsammenhenger. Tro om igjen. Biler som, gt3 osv, er bygget etter "direktivene" og har ikke noe med dette å gjøre. Som tidligere nevnt, GT3/GT2 clubsport som blir levert med bur, er kun godkjent med halvbur, delen mellom a og b-stolpen er IKKE godkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsaskogstad Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Hørt for noe kommunistisk svadaprat. Jeg tror virkelig at disse BT-bakmennene foretrekker at alle skal kjøre hest og kjerre. Logisk egentlig det som blir sagt, men uten buret så hadde nok ikke bare nakkeskade vært et problem tror jeg nå da. Siter 1992 Audi s4 2.2 turbo 1992 Mercedes-Benz 190e 1.8 x 1987 BMW 325i M-tech 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Logisk egentlig det som blir sagt, men uten buret så hadde nok ikke bare nakkeskade vært et problem tror jeg nå da. Se at du får en nakkeskade da.. Så skal personen bæres på en spessiell måte ut av bilen for å ikke forværre skaden. Kryssbur mellom A og b-stolpen gjør det vanskligre å få ut personer ;) Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsaskogstad Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 det skjønte jeg, men sannsynligvis så hadde ikke nakkeskaden klart å oppstå fordi man hadde vært dau sild i tønne uten buret i utgangspunktet. =) Siter 1992 Audi s4 2.2 turbo 1992 Mercedes-Benz 190e 1.8 x 1987 BMW 325i M-tech 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Det som er gangen med fullbur er den gangen du kræsjer/vraker bilen å brannvesenet skal få deg ut og du har fått nakkeskader. Så må dem bruke værktøy for å klippe buret for å få deg ut vissnokk. Derfor er visst ikke fullbur lovlig iffølge Biltilsynet Jeg skal også til Risløkka i Februar, Jay. Men da til opplæringskontoret for bilfag. nabobygget. Kan spørre der også om jeg får noen instruktører som vet litt om aktiv og passiv sikkerhet i bil. Skal ha kurs der. Så regner jeg med at noen vet noe om dette I en hastighet av 100 km/t. Ville du ha sittet i en bil fullrigget med bur og 4-punk, eller en blekkasse uten? Dessuten hvorfor er det ikke godkjent med 4-punkt i en vanlig bil, selv om disse er like lovlige som orginale? De er mye tryggere, lettere å få av for eventell brannvesen/ambulansepersonell, dekker større areal og minimerer skader på personer. Prektighet! Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 det skjønte jeg, men sannsynligvis så hadde ikke nakkeskaden klart å oppstå fordi man hadde vært dau sild i tønne uten buret i utgangspunktet. =) :lol: Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CalibR Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 I en hastighet av 100 km/t. Ville du ha sittet i en bil fullrigget med bur og 4-punk, eller en blekkasse uten? Dessuten hvorfor er det ikke godkjent med 4-punkt i en vanlig bil, selv om disse er like lovlige som orginale? De er mye tryggere, lettere å få av for eventell brannvesen/ambulansepersonell, dekker større areal og minimerer skader på personer. Prektighet! Seffølgelig en fullrigget bil med bur og 4-punkt eller 6punkt belter. For at buret hadde absorbert støtet og ikke selve coupen jeg sitter i. Er godkjent med 4 punkt belter. Er bare det at man må feste de på en spessiell måte. Husker ikke helt åssen den ordningen var. Men, er noen spessielle vinkler osv. Siter Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows Through Gates And Opens 70 Flat To Finish Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FastOmega Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 nei, det er ikke det. Men man har lov til å sette det inn. Jeg vet hvordan slike belter skal festes, men det har ingenting å si. 3-punkten må være der uansett! Siter Mvh FastOmega ____________________ Opel Omega A 3.0i 24v Opel Omega A 2.0i Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skrotnisse Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 den nye regelen sier at det må være løpslisens på bilen.... Siter Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Er halvbur de bura som går ned etter fører og passasjer sete? Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.