Gå til innhold

Forgassere, innsug, mm. Trenger litt info

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei det er ikke vakum opptrekk på fordeleren, så vist jeg har misforståt deg riktig:) så kan jeg sette teningen til ca 34 grader og den får ved opptrek da 44grader? er ikke helt utlært på dette omeråde, men jeg vil hehe Har ikke sjekket tennings tidspunktet pr dags dato da jeg ikke har tenningslampe jeg er fornøyd med. Bilen går 7.77 nå så det er bare snakk om å øke en eller to grader for å se on det hjelper, må prøve 7,70 blank vet du:)

 

Var ikke det jeg mente da;) Hvis du har i den største stopp foringen har fordeleren 10 grader opptrekk, .Sett da tenningen på 25 grader på tommgang for å få 35 totalt, eller 20 for å få 30 totalt.Bruk også tennings lampa for å se hvor mye opptrekk du får. Vet du hvilken stopp foring som sitter i fordeleren? Du burde kanske starte en egen tråd , så du ikke "haier" denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke det jeg mente da;) Hvis du har i den største stopp foringen har fordeleren 10 grader opptrekk, .Sett da tenningen på 25 grader på tommgang for å få 35 totalt, eller 20 for å få 30 totalt.Bruk også tennings lampa for å se hvor mye opptrekk du får. Vet du hvilken stopp foring som sitter i fordeleren? Du burde kanske starte en egen tråd , så du ikke "haier" denne tråden.

 

Da skjønner jeg vet ikke vilken stopp foring som sitter der nå. skal starte min egen tråd nå :) takk for svar så langt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hær med annen kam og singelplans innsug :D

 

454-caminntake_264.jpg

 

Satte på et alla Victor innsug og en extreme energy cam frå comp.

 

Muligens jeg satte på for små headers en jeg burde, men du nevnte ingen ting om de i første post, som sagt så må man ha masse og riktig info :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal finne ut hva slags forgasser jeg har, så kan d hende jeg maser om å lage en sånn til.

Det programmet var snedig, hva heter d? Artig og leke litt med tall, og div kombinasjoner... Takk så langt.

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umek

Tar bare en kjapp en, er litt sulten ser du

 

Du ikkje godt av får møje mad du:)

 

Kan jo vær du trenge mæg som ballast eigong bilen går skakkt :D

 

Måkje svelta ihæl hellar vettu, å skikkeligt redskab ska stå onna tag :D

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Det programmet må jeg få tak i:)

Blir vel å se etter noen topper utover her.

Vet ikke helt hvilke jeg skal ta, er jo et hav å velge i.

Forgassern må jeg finne ut av, så får vi se om d er no futt i den når d blir bart..

 

 

Noen som har felger til chevelle må si fra, trengs...

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hær med annen kam og singelplans innsug :D

 

454-caminntake_264.jpg

 

Satte på et alla Victor innsug og en extreme energy cam frå comp.

 

Muligens jeg satte på for små headers en jeg burde, men du nevnte ingen ting om de i første post, som sagt så må man ha masse og riktig info :)

 

Takker for hjelpen.. :pray hvilken cam burde jeg da a? Må ha ein som drar godt i fra bunnen av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg satte på her hadde virke område fra ca 3000 til 6500rpm.

 

Men viss du ser på hk og moment talla så drar den ikka så verst på lavere turtall heller :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det alle specs'ene som Desktop Dyno har...de du ser på screenshotet..?

 

Mja, det har ikke så veldig mye mer, men noe.

 

Er ikke noe VELDIG avansert program, men har stemt ganske bra med noen motores som har blitt testet etter på.

 

Kan sef legge inn egne flow filer og egne cam filer, noe som er veldig viktig for å få noelunde riktige resultater :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja, det har ikke så veldig mye mer, men noe.

 

Er ikke noe VELDIG avansert program, men har stemt ganske bra med noen motores som har blitt testet etter på.

 

Kan sef legge inn egne flow filer og egne cam filer, noe som er veldig viktig for å få noelunde riktige resultater :)

Hvor mye har det vært "off" i prosent på de som er bygget og testet da..?

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke vakum opptrekk på fordeleren, så vist jeg har misforståt deg riktig:) så kan jeg sette teningen til ca 34 grader og den får ved opptrek da 44grader? er ikke helt utlært på dette omeråde, men jeg vil hehe Har ikke sjekket tennings tidspunktet pr dags dato da jeg ikke har tenningslampe jeg er fornøyd med. Bilen går 7.77 nå så det er bare snakk om å øke en eller to grader for å se on det hjelper, må prøve 7,70 blank vet du:)

 

En ting jeg lurer litt på, det var på frøya bilen gikk 7,77 right? hva tror du den da vil gå på oppdal? ;)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye har det vært "off" i prosent på de som er bygget og testet da..?

 

 

Var 2hk off på en 418cui smallblock chevy, men hvordan hele kurven var off sjekka vi ikke, så dette var bare max effekt som ble sammen lignet.

 

Momentet husker jeg ikke, var aldri snakk om det :) (selv om det er der "hestekreftene" ligger)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår