Gå til innhold

Forgassere, innsug, mm. Trenger litt info

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har fått start, går greit.

Men sitter å ser på summit, forgasser, innsug. Hva funker, hva trenger jeg til rundt 400hk? Eller hva er stort nok?

Er ikke helt inne på dette. Lyst til og høre litt før jeg bestiller.

Innsug, singel og dual plane, air gap, rpm performer... Fortell litt om du kan.

De toppene jeg har pr i dag, er fra en nyere 350 tror jeg. Senter festeboltene på begge sider går litt høyere en det innsuget jeg har, og er litt mer rett ned en på innsuget. Men litt modd så gikk d bra.

 

Fortell gjerne litt om forskjell på årsmodell, hva har forandret seg? På blokk mm.

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

litt lite info om motoren din da.. årstall, topper, kompresjon osv osv osv.. men kam, løftere innsug, headers og gasser bruker å være nokk i en brukbar 350 motor for 400hp.. vet ikke hvor mye arbeid - penger du skal legge i men??

er motoren gått et støkke, så er det kanskje lurt å skifte litt invendige komponenter før man begir seg ut på trimminga kanskje (lager, ringer, smiddstempler, arp forsterkinger her og der..)

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nyoverhalt motor. Dvs borra blokk, 4 bolta. Balansert og fin. SMidd veiv, vanlige råder, de er X merket, men om d har noe å si veit jeg ikke.

Toppene er fra en nyere tbi, tror jeg. Nyere en 86.

Høykomp smidd stempel, i 0.30 overdimm.

Nye lager, mm.

Forgassern, og innsug er trimm deler, edelbrock rpm står d på innsuget.

Forgassern er edelbroc, men står ikke mer.

Kam er en ny comp 268 magnum.

Komp har jeg ikke målt, men ca 9.5-1

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Performer RPM innsuget du allerede har er meget bra, oppgradering fra det blir Performer RPM Air Gap.

For å få en kam som funker som den skal bør du også oppgi hvilken girkasse du har, aut eller manuell, om aut så hvilken converter du har, om den har original stalspeed eller høyere stallspeed, bakakselutveksling, hva slags kjøring du har tenkt å bruke bilen mest til, småkjøring? cruising ? langkjøring ? dragracing ? baneracing ?

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 350 automat, chevelle 68 modell.

Blir vel mest cruising, litt langkjøring, og litt leking..

Har ikke peiling på converter, sto ingenting på den...

Skal ut med gear etter påske, inn med 700 automat, tenkte jeg.

Bakaksel veit jeg ikke utveksling ¨på heller, står ikkeno.

Er en 10 bolt med sperre.

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner dene tråden litt

kan noe motor guruer her fortelle meg sån ca hvor mye fortening jeg kan ha på dene motorn . Ellers hva dere tror om lila lynet:)

 

her er info fra topp til tå.

 

 

Motor:

Block 030 stress borrat 4b "010" block index deckat

gjuten vev slipad 010, 010, balanserad

vevstakar std renoverade, bytta bultar balanserat

kolvar smidda "TRW" flattop, viktade, ca 10,25 comp

sealed power moly piston rings

sealed power HV oil pump

sealed power roller kam drivning

original 153k flexplate

camshaft, comp cams solid lifter, se spec card #12-609-5 gross valve lift .532 .555 at050 inn 250 ex262 lobe sep 106

Comp cams solid lifters

speed pro pushrods RP3212R

Comp cams roller rockers 1,5 alu 7/16 bolt

Moroso stud girdle 7/16

Crane valvesprings 99893

Dart sportsman II heads, 2,02 1,6 valve 200cc intake runner 64cc combustion chamber, hardened seats for unleaded gas, stainless valves

Victor JR intake 2975

Holley 750 dp

MSD pro billet distributor 85551

orig vattenpump lång

Fel pro gaskets

XRP hose and fittings

Ford scorpio kylare

har åkt på 10W40 olja typ QS eller Unocal del syntet eller mineral

 

TCI aut cooler

Opel commodore skivor och ok årsmodell ?? hittar inte uppgifter...

volvo 240 master cylinder

 

Powerglide låda

manuellt ventilhus

transbrake

HP lameller

Turbo action toolsteel input shaft, TH spline

Byggd av Snikne ville racing Järvsö

10" turbo action turbin 23807S 3500 stall

Type F olja,

Hurst Qstick shufter med N/S switch

 

Ford 9" axel

"ford motorsport" limited slip

strange 4:30 gear

monterad av Stig Gustavsson, rear end service Norrköping

QS eller 76 80/90 olja

orginal 28 spline driv axlar kortade av snowball racing

Competition engineering shocks 2705, adjustable 30/70,40/60,50/50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner dene tråden litt

kan noe motor guruer her fortelle meg sån ca hvor mye fortening jeg kan ha på dene motorn . Ellers hva dere tror om lila lynet:)

 

her er info fra topp til tå.

 

 

Motor:

Block 030 stress borrat 4b "010" block index deckat

gjuten vev slipad 010, 010, balanserad

vevstakar std renoverade, bytta bultar balanserat

kolvar smidda "TRW" flattop, viktade, ca 10,25 comp

sealed power moly piston rings

sealed power HV oil pump

sealed power roller kam drivning

original 153k flexplate

camshaft, comp cams solid lifter, se spec card #12-609-5 gross valve lift .532 .555 at050 inn 250 ex262 lobe sep 106

Comp cams solid lifters

speed pro pushrods RP3212R

Comp cams roller rockers 1,5 alu 7/16 bolt

Moroso stud girdle 7/16

Crane valvesprings 99893

Dart sportsman II heads, 2,02 1,6 valve 200cc intake runner 64cc combustion chamber, hardened seats for unleaded gas, stainless valves

Victor JR intake 2975

Holley 750 dp

MSD pro billet distributor 85551

orig vattenpump lång

Fel pro gaskets

XRP hose and fittings

Ford scorpio kylare

har åkt på 10W40 olja typ QS eller Unocal del syntet eller mineral

 

TCI aut cooler

Opel commodore skivor och ok årsmodell ?? hittar inte uppgifter...

volvo 240 master cylinder

 

Powerglide låda

manuellt ventilhus

transbrake

HP lameller

Turbo action toolsteel input shaft, TH spline

Byggd av Snikne ville racing Järvsö

10" turbo action turbin 23807S 3500 stall

Type F olja,

Hurst Qstick shufter med N/S switch

 

Ford 9" axel

"ford motorsport" limited slip

strange 4:30 gear

monterad av Stig Gustavsson, rear end service Norrköping

QS eller 76 80/90 olja

orginal 28 spline driv axlar kortade av snowball racing

Competition engineering shocks 2705, adjustable 30/70,40/60,50/50

 

Eg tåre ikkje sei kæ du kan ha,men selv har kjørt med 38 grader på 355cui men da med alu topper.prøvde på rullende landevei først med 36 og justerte opp til 38 med det resultat mye mer moment på lavere turtal.

funka for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår