Gå til innhold

GSM: Prosjekt Mazda 323F Turbognager

Ranger emnet


GSM

Anbefalte innlegg

Tenker eg legger ut prosjektet mitt her også. hehe. Bilen er en Mazda 323F 92 modell. Har drevet å bygget på den siden eg fikk den. Først motorbytte fra 1,8 sohc til 1,8 DOHC med planer om hissig N/A trimming. Men fant ut at jeg heller ville ha Turbo, popofflyd og newtonmeter :D Så gikk til anskaffelse av en Svensk GT delebil og en 1,8 DOHC Turbo GTX motor og slang nedi motor og hev over drivverk og understell fra GT'en. Funket som snus i CA 2 timer, men slet emd å få ladetrykket over 0,4 bar, og røykte noe innihelvete. Så etter litt dissekrering fant vi ut at Turboen hadde sett sine bedre dager. Turboen er nå på vei til GIK turbo for litt TLC:)

 

Bilen:

27320043569.jpg

GT interiøret vs det originale stygge:

27414252718.jpg

Svenskebilen. Fått seg en smell ja

27414182764.jpg

Slik ser det ut inni for øyeblikket. Ribbet ut alt av interiør for å fikse opp stereo og litt plukk mens turboen er inne for overhaling.

27414182836.jpg

36311234743.jpg

Slik står delebilen nå :D

36311234790.jpg

Turbo!

34614162098.jpg

34614162223.jpg

34614162238.jpg

Bremser fra GT'en

34614162385.jpg

RFL bov

34614162591.jpg

Litt småplukk som skal på bilen. Instrumentholder, t-stykke til oljetrykkbryter, temp måler og trykk måler.

36208013285.jpg

Stålomspunnet slange til diverse

36311234875.jpg

 

 

TUBOHAVARI!!

Olje i dumpen... auau

36009450172.jpg

Olje i IC rørene.. enda mere AU

36009450193.jpg

36009450290.jpg

WTF, eksospasta i turboen? Bladene så heldighvis ikke ut til å ha tatt skade..

36114071214.jpg

36114071271.jpg

Fastbrent olje på eksossiden av turbo

36114071472.jpg

 

Bilen er temmelig working progress ennå. Er ikkje på langt nær ferdig Motor eller finnish messig. Effekten i den nå ligger vel på ca 200 hk på hjulene, noe som er mer enn nok på en FWD uten diffbremse. kommer ikkje av flekken på våt vei :win

Planene nå er å få på Effektanlegg fra MR2 turbo og sveise ny eksos. kappe ut reservehjulsbrønnen for å få plass til eksosen. Fikse noe rustflekker, og lakkskader. Få på skivebremser bak, og nye bremseslanger fra Goodrigde. Håper på en Hellakkering også. Stereoen skal også fixes på:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Heheey! du som kjøpte gamlekjerra til Stian jo! Hvordan gikk turen hem? Kom du helt frem med tanke på motoren?

 

Mvh.

 

Motoren skar seg inne i tunnellen rett før knarvik :P men klarte å få den ut og inn i busslommen der, så gikk resten av turen på henger. hehe. Hadde håpet den skulle holde til bergen da :P Den står i hagen her nå og venter på ny motor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

323F ja..trodde ikke folk gadd å gjøre noe med dem. Men ser ut som du la litt arbeid i detta... MR2 blir rått:D

 

DynaCore...Bra du ikke har den 323f'n mer..den var skikkelig fæl :D

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren skar seg inne i tunnellen rett før knarvik :P men klarte å få den ut og inn i busslommen der, så gikk resten av turen på henger. hehe. Hadde håpet den skulle holde til bergen da :P Den står i hagen her nå og venter på ny motor :D

 

Hehe ikke lenger altså:P hehe... jaja, hvilken motor skal du ha da? den Stian egentlig skulle kjøpe?

 

Mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg turbokit på ebay;) ikke mange lappene for det!:) hehe

 

hehe... Jeg lover deg at det er billigere, bedre og enklere og kjøpe en turbomotor, enn å konvertere en N/A motor til turbo. Må jo ha datasprut og styr og stress. Blir dyyyyyrt :P Slenger nedi en fiks ferdig 3s-gte med hjerne og hele pakken i stedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hellå;) Så at det ikke hadde vert aktivitet her på en stund, men spør likevel jeg^^

Har en 90' 323F GT, og lurer på om det er mye pes å få det godkjent med turbo? Har hørt at det er samme bremsene som på GTX, men har også hørt det motsatte "/

Så lurer på hva som er likt og ikke på GT og GTX?

Og nei, jeg er ikke teit, lurer ikke på om det er turbo i GT, om det er likt interiør, og om begge har 4x4 xD

- 91' Volkswagen Corrado G60 (my precious...)

- 90' Mazda 323F GT TC 16v (traspa etter innbrudd)

- 87' Toyota Celica 1,6 GT TC 16v (garasjepynt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår