heismann Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Er det bare meg eller flere som ikke har lagdt om dekk enda? Her jeg bor har vi hatt snø i 2 dager 2 ganger! Resten av "vinteren" har vært fin og tørr/våt :D :win Siter Bmw 1989 e30 316i Bmw 1999 e46 323ci Bmw 1998 e46 320i Bmw 1987 e30 320i - 325i prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Mange av vennene mine kjører på sommerdekk enda, er jo ikke akkuratt vintertemperaturer så det går helt fint. Selv tar jeg ikke sjangsen, kjører endel tidlig om morgenen og sånt så. Siter Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boosti Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Det er jo helt idiotisk og kjøre på sommerdekk nå. Det er ikke bare farlig for deg, men for alle andre som kjører/går langs veien. For plutselig kan det være speilblankt i en sving. Her varierer tempraturen fra fra noen pluss grader til minus flere ganger om dagen, og da er det glatt. Siter Kvalitetsbevisst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Blir moro å si til forsikringselskapet at man kjørte med sommerdekk på glatta. Trur ikke det glir noe klapp på skuldern ihvertfall. Er greit at det er tørt og fint, men bruer over vann og svinger kan være glatte fordet ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ReVolvolution Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Jeg kjørte med sommerdekk fram til 15 desember.. Hadde ikke noe frost, men har lagt om til vinterdekk nå, med tanke på forsikringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 har sommerdekk på begge bilene:P har bestilt nye vinterdekk som blir pålagt på tirsdag. har igrunn ikke vært det store behovet for vinterdekk ennå på sørlandet. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stealth Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Jeg, og de fleste av mine kamerater kjører fortsatt på sommerdekk. Er ikke vits med vinterdekk når vi har +5 -> +10 grader. En dag tidlig i desember var vi nede i +2. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Er ikke vits med vinterdekk når vi har +5 -> +10 grader. :violin: Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest 426hemi Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Kjører med sommerdekk selv jeg, og kjører E30 325, funker det :P Men kommer til å legge om nå straks, da siste rest av mønster på bakhjulene forsvant for et par dager siden, hehe. Første året jeg kjører bakhjulstrekk, så passet meg veldig bra med så mild vinter hehe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Tro ikke dere er sikre på sommerdekk :rolleyes: Forsåvidt ikke på vinterdekk heller da, har selv opplevd at fronten på bilen sklir ut av veien når jeg står i ro :( http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156374 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Hvis det er noen som kjører fortsatt med sommerdekk her nord, så kommer jeg personlig til å gi dere en stor smekk på pongen (gjelder gutta, jentene får smekk en annen plass).:boxers :fatality: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boosti Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Tro ikke dere er sikre på sommerdekk :rolleyes:Forsåvidt ikke på vinterdekk heller da, har selv opplevd at fronten på bilen sklir ut av veien når jeg står i ro :( http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=156374 Kjørte der i dag....no av det værste jeg har sett på lenge. Sto nesten stille og sklei sidelengs, og biler lå strødd langs grøfta...De skrev på dagbaldet sin side at det var 40 biler...men jeg tellte nå da flere en det, bare på den stunda jeg krøyp forbi. http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/12/30/487408.html Det så var ikke glatt lenger ned i dalen, men plutselig rundt en sving var det speilblangt. Siter Kvalitetsbevisst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghost7 Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 heh, litt av eit syn :) har lagt om til vinterdekk for ei stund sia. mest pga at eg køyrer over fjell med snø og is... men hadde eg budd ein plass med kun 2 dager snø to gonger så hadde det vel fortsatt vore sommardekk ja... Siter \___\____________/___/ [OO]\_____Y_____/[OO] \===\__|__|__|__/===/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 For å si det sånn, det kan være glatt selv om det er +2. Så sommerdekk nå ville jeg ikke anbefalt. Piggfrie dekk gir bedre grep på slikt føre. Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ludrio Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Var +8 igår, og speilblankt i en sving.. Er også ulovlig å kjøre med sommerdekk nå. Siter Sviddgummi.no1999 BMW E46 318i 1999 Nissan 200sx S14a Racing Edition 1983 Golf MK1 Gti Cabriolet 112hk x 1988 VW Golf MK1 GTi Cabriolet x 1991 VW Golf MK1 GTI x 1983 VW Golf MK1 1.6 Cabriolet x 1977 VW Polo MK1 0.9 x 1982 Ford Taunus Bravo x 1991 Nissan 200sx s13 x 1991 Honda Accord 2.0 CB3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg