Kimh Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Hei, Har vi lister der det står ka som er påbudt i bil? F.eks. no kjem det påbud om refleksvest. Og eg veit det er påbudt med varseltrekant, men ka anna? Er det påbudt med reservedekk f.eks? PS: Får unnskylde viss det allerede er lagd sånn tråd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Er påbudt med det du sier, og det er også påbudt med reservedekk eller sånn skum du fyller i dekkene.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Er det påbudt med reservehjul altså? Hmm, hvis jeg punkterer, så har jeg jo ingen glede av det reserve hjulet, annet enn ann det tar opp plass:P Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 er vel og påbudt med pakke med diverse bandager etc .. (husker aldri hva det heter) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 er vel og påbudt med pakke med diverse bandager etc .. (husker aldri hva det heter) Førstehjelpssett?:P Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 er ikke påbudt med firt-aid kit i bilen såvidt jeg vet.. men det er lovlig og bruke sitt eget hode.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Reserve dekk ELLER skum. Varseltrekant. Refleksvest. Er vel kun det som er påbudt i bil. Andre ting som kan være smart å ha i bilen men ikke påbudt er Jekk. First aid kit. Brannslukker. Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Refleksvest er ikke påbudt enda, er det vel? Men en lur ting å ha allikevel Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HOFSOE Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Fra 1. Mars mener jeg å huske så blir det på budt med EU-godkjent refelksvest. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Samme hva slags refleks vest man har i bilen leste jeg... klarer seg med en fra europris til 10kr som antagelig vis falmer og mister evnen til og reflkektere etter en sommer i 30+ grader i bilen.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espsko Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 * Brannslukningsapparat er påbudt hvis bilen er reg. for mer enn 8 pers. * Varseltrekant er påbudt * Det er ikke påbudt med reservedekk eller jekk * Fra 1. mars (eller der omkring) er det også påbudt med refleksvest Siter Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for. PCN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baksietrølle Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Er faktisk påbudt å ha med reservepærer ;) Siter pajero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Er faktisk påbudt å ha med reservepærer ;) Tror ikke det nei.. Men det er lov til å kjøre til evt bensinstasjon hvis du skal skifte pærer:D Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfbil Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Kravene som gjelder fra 01.03.07 er etter det jeg husker at refleksvesten må tilfredsstille kravene til refleksjon i EN471 klasse 2 for at den skal være godkjent. EN 471 KLASSE 2 Minimum bakgrunnsmateriale: 0.5m2 Minimum reflekterende materiale: 0.13m2 Minimum 1 stk refleksvest må være etter 01.03.07 være med i bilen og plassert i en armlengdes avstand fra sjåfør... Ingen vits i å kjøpe billig refleksvest til 10 kroner på Europris om den ikke er godkjent. Ofte ser man joggere med refleksvester som knapt reflekterer lyset i det hele tatt. Det er ganske stor forskjell mellom refleksmateriale fra f.eks. 3M og billigprodukter, og i aller ytterste konsekvens betyr det forskjellen mellom liv og død. Selv har jeg kjøpt 5 stk, 1 er plassert i hanskerommet, resten i bagasjerommet sammen med førstehjelpssettet. Kjekt å ha til alle i bilen, om man må ut og gå på en mørk vei. Ikke koster det allverden heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Kravene som gjelder fra 01.03.07 er etter det jeg husker at refleksvesten må tilfredsstille kravene til refleksjon i EN471 klasse 2 for at den skal være godkjent. EN 471 KLASSE 2 Minimum bakgrunnsmateriale: 0.5m2 Minimum reflekterende materiale: 0.13m2 Minimum 1 stk refleksvest må være etter 01.03.07 være med i bilen og plassert i en armlengdes avstand fra sjåfør... Ingen vits i å kjøpe billig refleksvest til 10 kroner på Europris om den ikke er godkjent. Ofte ser man joggere med refleksvester som knapt reflekterer lyset i det hele tatt. Det er ganske stor forskjell mellom refleksmateriale fra f.eks. 3M og billigprodukter, og i aller ytterste konsekvens betyr det forskjellen mellom liv og død. Selv har jeg kjøpt 5 stk, 1 er plassert i hanskerommet, resten i bagasjerommet sammen med førstehjelpssettet. Kjekt å ha til alle i bilen, om man må ut og gå på en mørk vei. Ikke koster det allverden heller. Smart du! Og ikke nok med det, det tar jo ikke store plassen selv om man skal ha 5 vester heller. Så finnes inget godt argument for å IKKE ha det i bilen lenger. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg