Gå til innhold

Gti m Weber?

Ranger emnet


retard69

Anbefalte innlegg

Med porting og diverse bearbeiding av toppen, grenrør, hissig kam og doble webere så er 180 hk ingen umulighet.

Brodern har trimmet sin 1.8 8v (90 hk topp - DS-motor) til over 200 hk! Denne motoren er faktisk for salg...Komplett med 4-1 grenrør passende Golf.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei, jeg sporte om hvor mange hk med kun å montere dobble webbere...Å til dere andre, ikke bruk tråden til å rakke ned på andre!

 

Rakke ned på andre? ;)

 

Med kun to doble webere og resten originalt så vil du ikke klare særlig over 130 ærlige hk, dette selv om de er optimalt dyset. Kammen i en original GTI er langt fra bra, dette gjelder spesielt den med hydrauliske løftere. Den til mekaniske løftere har ok durasjon (283), men resten av kammen er mindre bra sett i forhold til hva som kunne ha vært gjort bedre. Eksosen din vil også være et hinder, spesielt manifolden..

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åkei, jeg sporte om hvor mange hk med kun å montere dobble webbere...Å til dere andre, ikke bruk tråden til å rakke ned på andre!

 

Det er ingen av de innleggene her som rakker ned andre.

Lykke til er ikke å rakke ned på noen. (selv med litt ironi)

 

Vet også forresten at det er en på forumet som moterte 2 dobble på en

Golf 2 16v og når den var justert så fikk han hele 1 HK mere en orginalt.

 

Bilen er en blå golf 2 med orange striper over bilen. (husker ikke nick)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hk mer? Da er det totalt feil dyser i de forgasserene, det er nå sikkert... I tillegg gjerne feil lengde på innsuget, feil trakter mm. Nye kammer med høyere durasjon og løft sammen med DCOE gjør susen, husk at ved montering av DCOE vil effekten stoppe ved neste flaskehals som toppen, kammene, eksosen osv....

Og at bensinforbruket blir stort med 2xDCOE er en myte. Om de er riktig dyset vil man uten problemer klare 0,7 l/mil ved snill kjøring, men selvsagt slurper de godt med bensin om man tråkker på, noe som er hele vitsen med dette oppsettet. 150 - 200 hk må jo ha luft og bensin deretter!

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår