Gå til innhold

Svinball's prosjekt Sileigthy - Driftvogn

Ranger emnet


Svinball

Anbefalte innlegg

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Rå bil du har. Gøy å se når du drifter rundt på eikås. E ganske flink:respect

 

Takker og takk;) Kjekt med gode tilbakemeldinger på kjøringen min også... :)

 

Liker bilen din Svinball, kult prosjekt! Breddingen ble bra den. ;) Har sett den i Bergensområdet i en del ganger. Og du var vel på Gatebil i høst eller?

 

Men den sorte der var jo bare sykt rå. Er vel noe sånt Molly fra Girls Go Fast skal importere seg, S13 med S15 front.

 

Jepp, har fartet endel rundt med den... Er jo litt bruksbil også. Gatebil september fikk jeg med meg, men noen lyder skremte meg fra å kjøre fredag, så da ble det bare litt kjøring på lørdagen... (Var bare "tom for bremser" lyden...) ;D

 

Den svarte på bildet er med samme front som min... Og skrudde hjulbuer fremme også...

 

 

Jeg har ikke helt sannsen for at du skrudde på breddinga...

Hver til sin smak

 

Men hvor fikk du tak i Silvia fronten.... var det bolt-on... Link... pris....

Har veldig sansen for Sileighty... Stå på..!

 

 

Frontcut, kjøpt av en bekjent som skulle ha motoren... Finnes sikkert bedre eksemplar i eller på vei fra japan... Litt modifisering må til...

 

 

Og DU da, helten!!!! Du VET jeg digger bilden din, så er vel grenser for hvor mye jeg egentlig trenger å skrive om det... ;)

 

Menneh... legge ut litt infor om motor og motorras, eller? Synes du skal få litt cred. for "extrem-skruingen" din ;) Dessuten er det jo ikke til å stikke under en stol at sileighty'en din går nett hakket bedre en en gjennomsnittslig 200 ;)

 

Men stå på og sånn! Eikås er kjedelig uten deg!!! Vi trenger folk som TØR og satse, og som TØR å bruke bilene sine... og der går du frem som et glimrende eksempel :D:D

 

Hihi... Takker. :cool: Gjør mitt beste for å gi dere litt underholdning og ha det litt kjekt sjøl...

Lager en egen post med motor og understell tror jeg... :)

 

Heftig bil! Digger den fronten der. Var noen ting jeg tror jeg ville gjort annerledes, men overall en tøff bil. Hva heter fargen du har lakkert den i?

 

MvH Jarbra :)

 

Hmmm? Bredderne? :P

takk, ja.. Lakkoden fikk jeg da jeg spurte om å få en lakk som gikk an å lakkere opp igjen flere ganger, ved eventuelle "uhell" og som skilte seg litt ut...

Dessuten leitet jeg etter lakken som "Team Orange" bruker... Var heldig og endte oppmed denne, og er godt fornøyd. Kostet meg ca 5-600 kr i lakk... ;)

Har desverre ikke noe navn eller kode på den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Understell:

 

Kyb Agx - Justerbare dempere

Senkefjærer av ukjent merke... Senker ca 30-40mm

Diverse Powerflex polyforinger, satser på å få montert siste rest i vinter.

Kjører orginal S13 diffbrems.

Dette oppsettet har jeg valgt litt på grunn av pris og litt med tanke på at dette er sånn delvis "bruksbilen" min. Nytter ikke å kjøre rundt i en hardcore driftebil da... Derfor litt slappere oppsett, men bedre "allround" egenskaper. Litt verre å drifte bra med, men noe må man ofre for comforten...

 

Planer:

 

Montere resten av foringene.

Montere justerbare camberarmer.

Finne ut om det er mulig å stramme opp diffbremsen, så den biter bedre.

 

Motor:

 

T28 Garrett turbo

444ccm dyser

Chip

Intercooler type stor

orginal kjøling på vann og olje -> Selvmord?

 

Planer:

 

Montere oljekjøler og større radiator

elektrisk vifte®

Lakke/pynte litt

Driver å vurderer om jeg skal skaffe meg smidd innmat, men ser ut til at det blir med orginalt.

Justerbare kamdrev.

 

Eksos:

 

3" fra turbo via flex til 2,5" gjennom 2 "freflow" potter... Ender opp i japsepotte med 4-5" enderør. Dette får bli urørt.

 

DSC00507.jpg

DSC005041.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menneh... legge ut litt infor om motor og motorras, eller? Synes du skal få litt cred. for "extrem-skruingen" din ;) Dessuten er det jo ikke til å stikke under en stol at sileighty'en din går nett hakket bedre en en gjennomsnittslig 200 ;)

 

Men stå på og sånn! Eikås er kjedelig uten deg!!! Vi trenger folk som TØR og satse, og som TØR å bruke bilene sine... og der går du frem som et glimrende eksempel :D:D

 

 

Kan vel skrive om årets motorras. (Det siste er litt uvisst enda...)

Var på Eikås (Den lokale "banen" i Bergen) Og ble noe ivrig på slutten, og med orginal kjøling så gikk ikke det helt som planlagt.

Merket plutselig at motoren begynte å fuske endel og gikk bare på 3 sylindre... Så tempmåleren ble maxet ut. Kjørte av banen og tok noen store rolige runder for å kjøle ned vannet, mens bilen fremdeles gikk på 3 sylindre...

Pelte ut motoren på kvelden og tok av toppen.

Fikk konstatert at Toppen var sprekkt og jeg hadde varmeskjært en sylinder.

Dette ble konstatert en uke før driftbattle i oktober.

Byttet over ventilene fra en topp til en annen som jeg hadde liggende med skeive ventiler. Byttet over alt av deler fra en blokk til en annen som jeg også hadde liggende.

Torsdagen før driftbattle, etter et utall timer i verkstedet startet jeg opp motoren igjen, men da hadde jeg selvfølgelig brukt en for tynn pakningssement på bunnpannen, så den lakk mye... Og med tanke på at jeg ikke hadde samlet dekk og jeg var i seriøs trang etter dekk så gav jeg opp da og kjørte Patrol til Drift Battle... (Måtte jo få det med meg)

Tirsdagen etter hadde jeg oppstart, og bilen gikk knirkefritt til neste kjøring på Eikås, men da gikk pakningsstoffet jeg hadde brukt på vannpumpen opp i limingen, så jeg lakk kjøleveske og endte opp med å koke motoren. (igjen) Ivrig? (Igjen?)

Har tatt ut motoren, men har ikke fått sjekket skikkelig etter sprekker i toppen... Blokken ser fin ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pfft... jeg skal LETT være frekk nok til å legge ut skru-bilder :D

 

Her er etter motorras på Eikås:

 

Stempelet som gikk i oppløsning:

stempel.jpg

 

Ødelagt sylinder:

hakk.jpg

 

RÅTT kjørebilde:

IMG_1692_svinball.jpg

'91 300ZX VG30DETT * [x] '96 Maxima VQ30DE - Mafiatralla! * [x] '88 BMW 730 * [x] '95 Maxima VQ30DE

[x] '88 Laurel RD28 * [x] '85 Laurel L24 * [x] '87 Laurel RD28 * [x] '95 Maxima VQ20DE

[x] '88 Sunny GTI * [x] '87 Laurel L24 * [x] '90 Stealth80

Ulvehulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silvia fronten gjør mye,veldig pent, men når du bredder en bil er ortlig dype kant felger et must, så synes du gjorde feil felg valg, og det lakk valget er litt brukt opp synes jeg,

 

men men uansett så er dette bare mine meniger, det er din bil og du som skal like det!

 

Men og få den litt stivere er vel et must!

 

godt jobbet

 

mvh

 

Sæther

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silvia fronten gjør mye,veldig pent, men når du bredder en bil er ortlig dype kant felger et must, så synes du gjorde feil felg valg, og det lakk valget er litt brukt opp synes jeg,

 

men men uansett så er dette bare mine meniger, det er din bil og du som skal like det!

 

Men og få den litt stivere er vel et must!

 

godt jobbet

 

mvh

 

Sæther

 

Var egentlig på jakt etter felger med mye chromkant, men som jeg har skrevet før, så er dette ikke noen show-bil... Så da ble det heller racing enn bling for meg...

 

Oppbrukt lakk? Er det så mange orange biler rundtom da? Heldigvis er min lakk mer mot rød enn ren orange. Godt fornøyd selv iallefall... :=

 

Takker iallefall...

 

 

 

Lilleulv: Takk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at bilen din er grisefet! Ble helt forelska når jeg så kjørebildene!! Lakken din passer utrolig bra, uansett om den er oppbrukt eller ikke.

''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.''

 

Min lillesøster på 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppbrukt??? Tja... jeg har vel kanskje sett 3 biler i hele min karriere med orange lakk... men men... dessuten var vel poenget at den lett skulle kunne lakkes opp igjen uten stor fargeforskjell... Her snakker vi om en bil som blir brukt... ikke en som står til utstilling ;)

'91 300ZX VG30DETT * [x] '96 Maxima VQ30DE - Mafiatralla! * [x] '88 BMW 730 * [x] '95 Maxima VQ30DE

[x] '88 Laurel RD28 * [x] '85 Laurel L24 * [x] '87 Laurel RD28 * [x] '95 Maxima VQ20DE

[x] '88 Sunny GTI * [x] '87 Laurel L24 * [x] '90 Stealth80

Ulvehulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår