Gå til innhold

Accent 95 mod

Ranger emnet


nils1ar

Anbefalte innlegg

Disse bilene går og går, selv med minimum vedlikehold. Det ligger stadig vekk eksemplarer på finn.no som har gått langt over 200 000 km, og de ligger fremdeles relativt høyt i verdi.

Vet at mange så ned på Accent fra den dagen den ble lansert i Norge i 94/95, men har du først vært eier av en slik, så vil du ha lært å sette pris på problemfritt bilhold!

 

Av ting å se etter på en slik bruktbil, er stort sett det vanlige som rust i hjulbuer, dempere, bremser og slikt. Bærearmene ble skiftet på de fleste av disse gjennom en kampanje fra Hyundai for en del år tilbake.

Og vær obs på at ikke var alle 95/96 tredørs Accent kom med servo!

 

Har selv hatt en '95 1,5 med automatkasse, og var aldri noe videre å klage over på den bilen.

 

Den bilen du linker til kjenner jeg faktisk til og kan absolutt anbefale :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse bilene går og går, selv med minimum vedlikehold. Det ligger stadig vekk eksemplarer på finn.no som har gått langt over 200 000 km, og de ligger fremdeles relativt høyt i verdi.

Vet at mange så ned på Accent fra den dagen den ble lansert i Norge i 94/95, men har du først vært eier av en slik, så vil du ha lært å sette pris på problemfritt bilhold!

 

Av ting å se etter på en slik bruktbil, er stort sett det vanlige som rust i hjulbuer, dempere, bremser og slikt. Bærearmene ble skiftet på de fleste av disse gjennom en kampanje fra Hyundai for en del år tilbake.

Og vær obs på at ikke var alle 95/96 tredørs Accent kom med servo!

 

Har selv hatt en '95 1,5 med automatkasse, og var aldri noe videre å klage over på den bilen.

 

Den bilen du linker til kjenner jeg faktisk til og kan absolutt anbefale :thumb

 

Har du selv hatt en Accent (Accident), eller jobber du med salg av disse ??? JEG hadde en 95 mod Accent 1,3 i 10 år, og det var ikke mye "problemfritt bilhold" der i gården skal jeg fortelle deg !! Orker ikke ta alle detaljene nå, men noen eks. er bytte av clutch etter 3 år (nei, jeg slurrer IKKE), fastlåst bremsebånd bak, byttet hjullager 3 (!!) ganger på høyre fremhjul de første 5 årene og en MASSE annet småplukk som ikke er "normalt" med en NY bil !

 

Foruten det så var den komfortabel og utrolig enkel og grei å kjøre.

 

 

PS!

 

Merkelig nok - med tanke på at den er laget i Korea - så kom den seg frem nesten over alt på snøføre, og EN ting var ALLTID 100 % sikkert: DEN STARTER HVER GANG, og det uten problemer selv i -25 ! Så en god vinterbil er det faktisk....

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår