kremt Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Lurer bare på en liten ting. Hvorfor skal en hvit bil ruste fortere enn hvilken som helst annen bil? Begynner å bli lei av de som tror det er så enorm forskjell, så ille er det jo ikke? :nono: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Synes mye bedre på hvIt bil da ;) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfbil Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Hvite biler (som hadde sin storhetsperiode på 80-tallet) hadde som regel single stage lakk, og rustbeskyttelse var vel nesten ikke påtenkt på den tiden. Nyere biler får man gjerne i hvit metallic, pearl osv. Myyyye penere, samt at disse er langt bedre rustbeskyttet med galvanisering. Faktisk kunne jeg tenkt meg en hvit pearl bil nå.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 syns hvit bil kan være skikkelig pent jeg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 hvite biler er jo råest da.. kan bli en del finere enn med andre farger også faktisk.. derfor de ruster fortere er for hvit ikke trekker til seg så mye sol lys.. å ikke blir så varm.. å vannet fordamper treigere. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 hvite biler er jo råest da.. kan bli en del finere enn med andre farger også faktisk.. derfor de ruster fortere er for hvit ikke trekker til seg så mye sol lys.. å ikke blir så varm.. å vannet fordamper treigere. Men forskjellen er vel minimal ettersom lakken har blitt bedre de siste årene da? Min teori er at de ikke ruster fortere, men at rusten vises lettere, derfor tror folk de ruster fortere... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mean Machine Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 En billakkerer fortalte meg at hvit lakk har lite pigmenter, å derfor ruster lettere...damndamn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Jeg skjønner ærlig talt ikke poenget med denne tråden. Det er da ingen bilinteresserte som frivillig velger hvit bil vel??? Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ghost7 Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Jeg skjønner ærlig talt ikke poenget med denne tråden. Det er da ingen bilinteresserte som frivillig velger hvit bil vel??? Kvifor ikkje? ikkje alle bilar må ha midnight blue eller knall orange for å vere fin. rett farge til rett bil spør du meg... men on topic so er forskjellen mellom kor fort vatne fordamper mellom kvit og svart bil enorm. merka det i sommar når gamle bilen parkert bak ein svart bil stod i sola og det hadde regna dagen før... min var fortsatt våt om morningen mens den svarte var heilt tørr...(ja begge stod der heile natta) Siter \___\____________/___/ [OO]\_____Y_____/[OO] \===\__|__|__|__/===/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Hvit er i mine øyne utrolig lekkert bare bilen har strøken lakk og er rustfri. Ikke mye som er lekkrere en en Alpinweiz BMW f.eks :) Angående rust så vil jeg tro det er minimal forskjell, vedlikehold er vel nøkkelordet der... Siter - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Jeg skjønner ærlig talt ikke poenget med denne tråden. Det er da ingen bilinteresserte som frivillig velger hvit bil vel??? Sier litt om hvor nyansert du er :jail Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rennfahrer Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 det er noen biler som kler fargen hvit, men hvorfor velge hvit bil? man ser møkka mye letter på den, blir veldig lett falmet ved dårlig vedlikehold. osv. hver mann, hver smak! Siter jenvey throttlebodies 40mm selges! adaptere for g60bremser til golf mk1 selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 det er noen biler som kler fargen hvit, men hvorfor velge hvit bil? man ser møkka mye letter på den, blir veldig lett falmet ved dårlig vedlikehold. osv. hver mann, hver smak! Er mange hvite biler som er fete da. White is the new black :naaaws Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Hvit bil med gull eller svarte felger ser drit bra ut. Siter -BMW e46 2003mod 1,8 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Ingen biler kler hvitt. Hvite biler ser aldri skikkelig blanke ut, de ser mest ut som formløse melkepakker uten trykk. Bilenes former og linjer vises aller dårligst med hvit lakk. Og de hvite gipsklumpene er ingen pryd i trafikkmiljøet, de skjærer i øynene med sin flate hvithet. Hvitt er rett og slett den aller styggeste bilfargen, og egentlig burde fargen være totalforbudt på biler som visuelt søppel av hensyn til oss med normalt fargesyn. Punktum. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg