Gå til innhold

Dørene fryser igjen, problem med VW?

Ranger emnet


Burny

Anbefalte innlegg

åååååå

 

Hater de dørene, nå har både passasjer siden foran og bakluka fryst igjen.

Tror det kommer av vannet i lista rundt døra? Som ligger der og fryser? Har skjedd 3dager på rad nå, og jeg er dritt lei.:angry:

 

En vennine med Polo har samme problem, og vi fikk bare opp førerdøra såvidt, hehe

 

Noen tips til og slippe dette?

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slite me det samma sjøl, både på min å damas golf. men tror det er selve låsemekanismen som fryser. har stått med varmepistol en del mårninger når eg ska te jobb ja :(

-97 VW Passat TDI

x-92 VW Golf 3 1.8 R.I.P

x-94 Opel Astra sportive stv Solgt

x-85 Volvo 740TIC Solgt

x-88 Toyota Carina ll XL -Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få tørka dørpakningene skikkelig og gå så over med silikonstift. i selve dørlåsene er det kjekt å ha på litt ekstra fett om vintern. bare husk å få alt skikkelig tørrt før man begynner å føre på. hvis ikke så lukker man bare vannet inne og det vil skje igjen.

Prosjekt Rolfsburg

-87 Golf Gti 16v

*85 Golf gti, stylet, kjørt, solgt.

*84 Golf gti. ublidt møte med kong vinter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få tørka dørpakningene skikkelig og gå så over med silikonstift. i selve dørlåsene er det kjekt å ha på litt ekstra fett om vintern. bare husk å få alt skikkelig tørrt før man begynner å føre på. hvis ikke så lukker man bare vannet inne og det vil skje igjen.

 

Ok. Skal prøve dette. Låsene har vært greie til nå, kun dørene som har fryst no jævlig. Men kan putte i litt låsolje for sikkerthets skyld også.

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jeg plaga med i fjor. Husker spesielt en gang hvor jeg bare fikk opp bakluka, men klarte av en eller annen grunn ikke å fjerne hattehylla. Jeg måtte da gjøre armen min 20 cm lengre enn den egentlig var og strekke meg frem med en rørtang for å få opp dørknotten på den ene bakdøra. Knekk, så hadde jeg en dørknott mindre. Men fikk da opp døra til slutt.

 

Men faen så ofte dette skjedde. Kjøpte et lite "kit" for å unngå slikt på Clas Ohlson, funka det.

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett lite tips fra en audi mekaniker, dette skjer ofte paa vag laasene, neste gang det er tört og +grader, bruk trykkluft og blaas inn i alle dörene. Siden sett godt med atf olje inn i laasen, blaas litt mer og mer atf olje. da blir det bra, en av de billigste lösninger vi hadde paa verkstedet. virker alltid.

atf oil er automatic transmission fluid. (Röd)

 

Godt nytt aarbabyhmm?

4Rings to rule them all!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååååå

 

Hater de dørene, nå har både passasjer siden foran og bakluka fryst igjen.

Tror det kommer av vannet i lista rundt døra? Som ligger der og fryser? Har skjedd 3dager på rad nå, og jeg er dritt lei.:angry:

 

En vennine med Polo har samme problem, og vi fikk bare opp førerdøra såvidt, hehe

 

Noen tips til og slippe dette?

 

 

Det er inni låse-kassa som er problemet

En fjær som er blitt litt slapp,pleier og løsne den og bøye den 45 grader til siden og huke den på plass igjen.. pluss fylle kassa med high-tef olje

golf 3-4 caddy og polo har samme peset...

Du merker at fjæra blir strammere og bedre når dette er utført

Lærte dette av vw-mekanikker....Akkurat tatt en golf 3 for en kompis ble gull

Ser du bor i akershus, kan møte deg et sted og vise deg, hvis du plukker ut kassa

 

mvh

952HK / 3 biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er inni låse-kassa som er problemet

En fjær som er blitt litt slapp,pleier og løsne den og bøye den 45 grader til siden og huke den på plass igjen.. pluss fylle kassa med high-tef olje

golf 3-4 caddy og polo har samme peset...

Du merker at fjæra blir strammere og bedre når dette er utført

Lærte dette av vw-mekanikker....Akkurat tatt en golf 3 for en kompis ble gull

Ser du bor i akershus, kan møte deg et sted og vise deg, hvis du plukker ut kassa

 

mvh

 

Ja, ok. Hele "kassa" der selv den greia som låser døra? den messing greia?

- Vw Golf IV GTI

- X Vw MK2 VR6

- X Golf IV 1.6 Highline

- X Audi A4 1.8TQ

- X Min Badass Golf 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sprøyta WD-40 inn i alle synlige sprekker i låskassene på bilen, men har ikke fått testa det i kuldegrader enda..

Silicon på listene hjelper vel lite om det er selve låskassa som henger.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår