maxis Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Har selv konvertert b230f til turbomotor.Men fant ut selv at å konvertere en var lite fornuftig fodi en måtte jo ribbe en komplett turbomotor for å få i alle delene. Har du b230f IFRA FØR er det kanskje ikke så dumt,men å kjøpe en b230f for så å konvertere den hadde ikke jeg gjort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Kremt,lh2,2 motorene har så absolutt ikke samme svinghjul som en lh2,4 motor. Neivel.. men har vært borti 2 stk med 60-2 svinghjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 tror det vil koste en del, du må jo ha mye deler, clutch,turbo, osv! det koster kronasjer, mye billigere og kjøpe ferdig ft\fk, selv i norge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 se f eks maxis sin, ikke ille pris det! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 maxis: hmm, hva er det som ikke er fornuftig med det da? si at jeg får tak i motor til 2000,- og dyser, motstander, hjerner og stempler til 5000,-.. så overhaler jeg den siden jeg først er inni motoren.. da har jeg jo en bra motor til 9000,- og jeg har da også lært litt om sprutet osv.. FT motorer går vel for over 10 000,-.. men hadde vert fint hvis du hadde begrunna hvorfor det er dumt så ikke jeg kjøper katta i sekken ved å gjøre det her .. :) hva me grenrør og turbo da? og mye smått som drar opp.. oljeslange t turbo.. må laga oljeretur.. ny toppakning, Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Neivel.. men har vært borti 2 stk med 60-2 svinghjul. Er iallefall ikke orginalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 hmm.. er vist mange som mener at det her er dumt da : P men hva anbefaler dere da? ikke si FT/FK for det har jeg ikke råf til :) hva med å få tak i en B230ET motor da? også sette inn de "sterke" rådene ifra F motoren og LH 2.4? for det passer vel der med svinghjul osv? eller hvordan var det med denna svinghjul sensoren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVOLVE_88 Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 har tenkt det samma sjøl.. har komplett 89mod 230F motor med LH2.4.. tenkte å sette i nye råde lager og stempelringer og dreie av litt på stempel for å få ned komp. så sette på trykkgasser eller datasprut eller det nettet jeg har liggende.. er ikke ute etter masser av gamp, men litt mere enn det som er der..får sikkert 150hk eller mere av det håper ei Siter -volvo 240 88mod 240GLE -Turbo prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 tror det vil koste en del, du må jo ha mye deler, clutch,turbo, osv! det koster kronasjer, mye billigere og kjøpe ferdig ft\fk, selv i norge! er jo mye mere morro å ha en motor du overhaller skikkelig. bytter ut alt av lager og pakninger. som du bygger opp selv! hvis du kjøper en komplett motor så blir det bare til at du setter motorn rett i bilen, ferdig med det. ikke noe skruing :( så jeg syns det er mye bedre å bygge opp selv, om det kanskje ikke blir noe billigere. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emilhetty Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 bare slenger inn et par spm her jeg, istede for å starte en ny tråd. lurer litt på det med det lh 2.2 og lh 2.4 hva er forskjellen? er det hjernen eller hva er det som gjør at det er lh 2.2 og ikke 2.4? har jeg 2.2 eller 2.4? jeg har ikke hjernen, men jeg har sånne hull i svinghjule og gule dyser. hadde vært fint hvis noen som har skikkelig peiling på detta hadde svart, er sikkert mange andre som lurer på akkurat det samme som meg. Siter MVH Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 hmm.. er vist mange som mener at det her er dumt da : P men hva anbefaler dere da? ikke si FT/FK for det har jeg ikke råf til :) hva med å få tak i en B230ET motor da? også sette inn de "sterke" rådene ifra F motoren og LH 2.4? for det passer vel der med svinghjul osv? eller hvordan var det med denna svinghjul sensoren? Det har jeg gjort og funka fint det! Må sette over svinghjul og sensor fra F-motoren og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Desember 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 ja, det funker helt sikkert :) men jeg trur nesten at det kan bli den dyreste måten å gjøre det på? mye ligger en B230ET på i pris? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 hent en fra sverige! billigere der:) Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 maxis: hmm, hva er det som ikke er fornuftig med det da? si at jeg får tak i motor til 2000,- og dyser, motstander, hjerner og stempler til 5000,-.. så overhaler jeg den siden jeg først er inni motoren.. da har jeg jo en bra motor til 9000,- og jeg har da også lært litt om sprutet osv.. FT motorer går vel for over 10 000,-.. men hadde vert fint hvis du hadde begrunna hvorfor det er dumt så ikke jeg kjøper katta i sekken ved å gjøre det her .. :) så må du vel ha en turbo?? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 ja, det funker helt sikkert :) men jeg trur nesten at det kan bli den dyreste måten å gjøre det på? mye ligger en B230ET på i pris? vet ikke helt trur di er billige i sverige.. at en uten el-nett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.