Crazy-R Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Det hørtes ut som en bra løsning.. Bruker bare vanlige V70 en pot glidekalippere eller...? jepp! Siter www.turbo.as Flest aktive brukere noensinne var 1, 01.01.70 klokka 01:00. HAHA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fanten_940LT Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Hvordan er det å få dette godkjent? F.eks Wilwood-settet, Movit eller den "hjemmesnekra" løsningen? Såvidt jeg forstår krever de alle 3 adaptere som må lages og tilpasses? BT er jo ikke overlykkelige over slikt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Hvordan er det å få dette godkjent? F.eks Wilwood-settet, Movit eller den "hjemmesnekra" løsningen? Såvidt jeg forstår krever de alle 3 adaptere som må lages og tilpasses? BT er jo ikke overlykkelige over slikt. Ingen adapter når du går for skiver og caliper fra 850. kun en 6mm distanse skive. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Er flere på turboperformanceclub.com forumet som lager adaptere for å montere xc90 skiver (330mm?) med s60r kalipere. Dette burde gi deg skikkelig bitt. Kalipere får du for ca. 5000 sek og skiver for ca. 1000 sek og adaptere husker jeg ikke helt prisen på. Rundt 1000kr der og syns jeg og huske. Dette er priser jeg har sett (flere ganger) på deler selges forumet der. Veldig mye for penga værtfall. Du kan alltids høre med Tholandsli også, han monterte vel 302mm skiver med kalipere fra s80 t6. Han kunne skaffe adaptere til dette en gang i tia. Han gjorde no arbeid med å få det godkjent hos BT også, og det var visstnok muligheter, så du kan jo sjekke dette. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fanten_940LT Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Ingen adapter når du går for skiver og caliper fra 850. kun en 6mm distanse skive. Det du sier er da at jeg kan kjøpe skiver og calippere som er godkjent til 850 fra f.eks Movit.de og kun måtte bruke 6mm distanseskiver? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Nei. Skiver 302mm Bygler som kaliper er festet i som står på de bilene med 302mm skiver Caliper fra en 850 turbo 4 bolter som er 6mm lengre en de originale. 12,9 kvalitet 4 distanse skiver på 6mm Blir noe ekstra hvis du ikke har ABS Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fanten_940LT Skrevet Desember 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Sånn å forstå, den er grei. Både XC90 og S60R har 330mm-skiver, er disse like? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Så disse c70 bremsene (likt på alle x70?) passer så og si bolt on altså? Blir det stor forbedring med disse da? Høres jo knall ut. :) Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Noen som vet om bakbremsene passer også? Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Jeg har søkt BT og vært i kontakt m SFOR å alle mulige slags innstanser for å få godkjent bremsene mine, S60R kalippere og 345 skiver og hjemmelaga adaptere.. Det var helt totalt uaktuellt... Det var både pga adapter og at bremsene ikke var godkjent for bilen, så bytter du kalippere på bilen din, så får du ikke det godkjent om du ikke går om Tuv i Tyskland f eks... yoyofish: Bak har du egentlig ikke behov for mer bremser, jeg skal bruke org bak.. Må eneste være for showoff itilfelle..! Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Ja, var kun for showoff jeg evnt. skulle bytte. :P Sitter 280mm skiver der nå og på x70 er det 295mm, så er jo ikke så veldig stor forskjell men. Tenkte på å kjøpe en sånn pakke med slissa og borra skiver til x70 og så skaffe kalipere da vøtt, ser jo mye grommere ut. Ser litt rart ut med 19" felger og de pyttesmå originalbremsene på baksia. :P Edit: Men med x70 bremser da, hvor du kun har en liten distanseskive mellom kaliper og "gods", altså ingen spacer, det kan vel være mulig å få godkjent? Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Skal du bytte til det bak kommer det helt sikkert t å bli kødd m handbrekke... Men du har kansje hydraulisk...? Mye av den grunn at jeg ikke gidder bytte på min... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finken Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Mye av grunnen til at man ikke får godkjent ombygginger i norge er p.g.a uvitenhet, de har ikke peiling på hva de snakker om. TUV godkjenning skal egentlig ikke være nødvendig. Men, vi bor jo i Norge. Siter Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Jeg har søkt BT og vært i kontakt m SFOR å alle mulige slags innstanser for å få godkjent bremsene mine, S60R kalippere og 345 skiver og hjemmelaga adaptere.. Det var helt totalt uaktuellt... Det var både pga adapter og at bremsene ikke var godkjent for bilen, så bytter du kalippere på bilen din, så får du ikke det godkjent om du ikke går om Tuv i Tyskland f eks... yoyofish: Bak har du egentlig ikke behov for mer bremser, jeg skal bruke org bak.. Må eneste være for showoff itilfelle..! Det går det går!! Men klart det vart veldig mye dokumentasjon som måtte fremskaffes. her er litt av det svaret vi fikk fra BT. "" Har >ingen innvendinger til å godkjenne dette. Din søknad er et eksempel til >etterfølgelse for andre med henblikk på beregninger/dokumentsjon. "" Så de så. Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Jaja... Kansje noen som gjør det... Jeg la fram materialsertifikater, spec på hovedsylinder, kalippere osv, og dette var det høyeste innstans for ombygginger i Norge som tok seg av... Hvem har du sendt denne søknaden til, og åssen dokumentasjon har du lagt fram....? Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.