volvo240gl_1986 Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 hei, hvor mye turbotrykk tåler topp pakninga på en b21at? jeg bestillte pakning fra pedersn, og det sto noe med elring eller noe sånt takker for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 hei, hvor mye turbotrykk tåler topp pakninga på en b21at? jeg bestillte pakning fra pedersn, og det sto noe med elring eller noe sånt takker for svar Elring sitter originalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Elring sitter originalt. ok, håpet att d var noe "spesielt" med den siden de skrev elring:p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Sannsynligvis mer enn turboen din klarer å lade, ikke griskjør før motoren er varm, og ikke stopp den når den er grisekjørt uten å la den gå litt. Da varer det lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Sannsynligvis mer enn turboen din klarer å lade, ikke griskjør før motoren er varm, og ikke stopp den når den er grisekjørt uten å la den gå litt. Da varer det lenger. okay, da skall jeg skru opp trykket til gasseren ikke klarer mere(det er sikkert ikke mye men:P) hehe kjører rolig på kald motor nå etter det har blitt montert turbo ja, men før når det var en b230a så var det full gass ned garsveien i 2.gir på 5 - 6000 omdr:) og en ting til jeg lurer på. den motoren jeg bruker nå åverhalte jeg for 2 - 3 uker siden, nye stempelringer, lager(veiv og råde) alle pakninger, simringer og ventiltetninger, når bilen står på tomgang en liten stund så bynner det å ryke noe jævli ut av eksos og det lukter noe jæ*** brent olje (dette sjer ikke vær gang den står på tomgang) hva er årsaken der? gåen turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 rundt 0.7 bar tipper jeg.. få i deg tilleggsprut ;) gåen turbo, feil / tett oljeretur? bruker den mye olje da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Oljereturen har jeg ikke tengt på... Jeg ha etterfylt nesten en liter etter åverhalingen, men det jore jeg b230a motoren og 14 dager etter jeg åverhalte den, og etter det så forsvant det ikken en dråpe på 50k mil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 har du gjort noe med toppen? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Har ikke jort noe med toppen nei, bare flytta den fra b230a motoren til b21at og bytta ventiltetninger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Den originale toppakningen tåler sykt mye. må passe på at den går fett nokk og ikke får tenningsbank. eg har laddet 1.2 året rundt med en ganske stor turbo. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Har ikke jort noe med toppen nei, bare flytta den fra b230a motoren til b21at og bytta ventiltetninger Ikke for å være frekk men sikker på at du har satt de ordentlig på? Kan nesten høres ut som noe med tettingene er galt? ryker den like mye når du gir gass? Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 satser en 10'er på at turboen er litt sliten.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Kan være en gåen ventilstyring, gåen ventilteting eller at ringene er sykt dårlige.. Når det hadde skjedd på min så så du det lå ei røyksky igjen etter deg når du svinga i lav hast i kryss o.l. Vet ikke om det var turboen som var slask også jeg, bytta den også.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Ikke for å være frekk men sikker på at du har satt de ordentlig på? Kan nesten høres ut som noe med tettingene er galt? ryker den like mye når du gir gass? har jort det før og jeg er ganske sikker på att de er rikti! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 satser en 10'er på at turboen er litt sliten.. satser en 10'er der jeg og:p for det var ganske mye slakke i den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.