Wrasko Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Jeg ville gått for bimmer.. Mer sjeldent Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl66 Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Som nevnt tidligere i tråden så er jo 5,0L V12 et alternativ d er en i vesterålen som har gjort denne konverteringen og fy f... hvor det fungerer... Motoren hentet han fra Tyskland i en vraket 750 og derfra hentet han alt det elektriske og girkasse. han byggde motorfester og girkassetravers selv, så når en ser ned i motorrommet på 245en hans ser d ut som om det aldri hadde vært noe annet der..... Han har også breddet bilen fra forskjerner og bak på en slik måte at du må vite det for å se det.(flott jobb) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Bilder? bredda 245 hørtes fett ut. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Om jeg skulle valgt v8 motor ville jeg helt klart brukt leksus 8eren. 1uzfe... Utrolig forseggjordt og gjennomtengt produksjonsmotor! Og veier veldig lite! 4l volum, og ypperlig til turbokonvertering! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 det er få motorer som gir så mye effekt som bmw sine i forhold til volum.. dette er sinnsykt effektive motorer.personlig kommer jeg til å gå for bmw s14 motor i volvoen på sikt(e30 m3 motor) på den tiden når e30 konkurrerte med 242 i gruppe A så lå volvo alltid rangert over bmw på resultatene. Så det jeg mener om bmw er at dem er lite effektive på lave turtall og får et voldsomt drag på høyere turtall. Virker bøsere, men sannheten går opp i opp faktisk. Skulle jeg hatt noe bøst under panseret måtte det vært en chippet og litt større turbo på Duramax motor! 1000nm dreiemoment og 500hest. Det røsker i karosseriet :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Han jeg kjøpte dataspruten av skulle montere M5 med turbo i 242'n sin, han hadde T5 på 500hk men det ble vist for dårlig:eek: Du må nok prøve noe slik:yodude: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl66 Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Bilder? bredda 245 hørtes fett ut. Sorry mac! Eieren er VELDIG restriktiv på det området:( han vil ikke at det han gjør med bilen skal bli "dagligdags". Jeg får snakke med ham når jeg tar turen til vesterålen om muligheter for å få bruke bilder her på forumet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 BMW motorene har jo også veldig dårlig dreimoment i forhold til volum og hk. Men med en hybridsnurre av noe slag blir vel de motorene forandra totalt. Noen som veit hvor mye hk 2,5 literne tåler foresten? Tenker da med turbo og blokk fra slutten på 80 tallet. (e34?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 m20b25 motorn til bmw tålte iallefall 0.7kg ladd og 300hk på hjulene i to sesonger uten problemer! Med kompsenkte stempler og større turbo lada vi over kg. Tipper rundt 400hk på svinghjul. Alt dette med porta topp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HPfreak Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Får kjøpe min med chevy V8 så har du noe som fungerer bra. :D Siter Real muscles, real power! Prosjekt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=94304 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2007 V8 er ikke tungt. Rover 3,5 liters v8'n min veier like mye som en B23. Men 8'r er tøffest! Rover V8 har alu blokk, alu topp.. Kan ikke få særlig mer enn 220hk ut av den motoren, iflg. folk jeg snakket med (iallefall med trimgasser, headers+++).. Jeg hadde en sånn på gang, helt til jeg fant ut den bruker MINIMUM 2 liter på milen når den er trimmet litt med gasser og slikt. Det fine med den, er at den bruker samme automatkasse som volvo (aw71), så jeg tror ikke det er noe særlig vanskelig å få på en manuellkasse i volvo med den.. Men det kjipe, er jo effektiviteten er sykt dårlig, har ikke noe særlig med potensiale og sluker bensin... Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg