volvoRsport Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 skeptisk,fantes vel noe som het b21ft eller noe slik. Men uansett,det var fortsatt k-jetronic med noe dill. Fikk B21ft med LH-jetronic i USA i 1985. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Desember 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 28, 2006 Fantes noe som het B19ET og.. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Hva med å dele katalysatoren i to og fjerne innholdet og så sveise sammen igjen? går fint det....hvis innholdet er keramisk er det bare å slå det i filler med en stang eller noe, så ramler det ut i andre enden. men da må du selvsagt ta den vekk fra bilen.. helt kurrant, men de som har forska på dette sier det er triks å sette i et rør som går tverrs gjennom katten..veit ikke om det er lyden som blir snål eller om det bremser eksosen som gjør dette.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoRsport Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Fantes noe som het B19ET og.. B19ET satt i 240'er som ble eksportert til Finland og Italia. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Fikk B21ft med LH-jetronic i USA i 1985. Finner ikke ut det i vadis jeg men.Mulig du har rett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kungen89 Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 hvor får man kjøpt turbo+ pakke til B230FT da?? Siter 1993 Volvo 945 TIC (B230FT) Boller og brus, pupper og mus, men ingenting er som general snus!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 En (norsk/svensk) 940Turbo (ikke LT) skal ha 165 hk i alle årsmodeller f o m den første, 1991 - unntatt at 92-modell med manuelt gir skal ha 190. Her er det noe chip-greier som gjør forskjellen. På 93-modellen ble det betraktelig lavere pris, enklere standardutstyr og 165 hk igjen. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
960T6 Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 helt kurrant, men de som har forska på dette sier det er triks å sette i et rør som går tverrs gjennom katten..veit ikke om det er lyden som blir snål eller om det bremser eksosen som gjør dette.. glemte det ja :volvsmile da er du heller ikke avhengig av å få sveisen helt tett rundtom. Det blir litt hul lyd uten innmat, om det har noe bremseffekt kan jo og hende... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Fikk B21ft med LH-jetronic i USA i 1985. Fatern min hadde en b19at med ufattelige 130hk men kjørte ifra diverse golf gtier på den tiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Fikk B21ft med LH-jetronic i USA i 1985. Fatern min hadde en b19at med ufattelige 130hk men kjørte ifra diverse golf gtier på den tiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 En (norsk/svensk) 940Turbo (ikke LT) skal ha 165 hk i alle årsmodeller f o m den første, 1991 - unntatt at 92-modell med manuelt gir skal ha 190. Her er det noe chip-greier som gjør forskjellen. På 93-modellen ble det betraktelig lavere pris, enklere standardutstyr og 165 hk igjen. Ifølge min oversikt ifra volvo hadde 93 modellene 190hk. Har de 190hk har de enkelt og greit turbo+ som nevnt tidligere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 hvor får man kjøpt turbo+ pakke til B230FT da?? Hos volvo det.Å ettermontere de greiene der ser ikke jeg noe nytte av. Kjøp chip og boostcontroller hos en lokal guru,både enklere og billigere. Hadde komplett liggende jeg men den gikk i søppla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius242R Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 en bekjent av meg hadde en orginal/urørt 92mod 945 turbo med 230ft + m46. denne hadde 165hk.. En (norsk/svensk) 940Turbo (ikke LT) skal ha 165 hk i alle årsmodeller f o m den første, 1991 - unntatt at 92-modell med manuelt gir skal ha 190. Her er det noe chip-greier som gjør forskjellen. På 93-modellen ble det betraktelig lavere pris, enklere standardutstyr og 165 hk igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Men er det noe triksing med bensin mengde på turbo pluss? Eller er det bare kosing med turbo trykket? Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 30, 2006 Jeg har en 1993 mod med m46 og od... 165hk.. alle med mer (orginalt) har eventuelt turbo + fra volvo.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.