Gå til innhold

*HASTER* Trenger hjelp med Turbo Diesel.. *HASTER*

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

du får finne deg en eller annen slange da.. og suge noe diesel ut av tanken.... så du får fyllt opp filteret... vet ikke hva ellers som kan være galt... men om du har haynes bok, så bør d stå der i forbindelse med bytte av filter, hvor du skal evt pumpe fram diesel...

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmm.. ja, mulig den lekker ja.. Den får ikke diesel frem til filteret ihvertfall. Skrudde av filteret og prøvde å starte. Kom ingenting noen veier, så....

 

Ang diesel i kjeften, så har jeg ei pumpe å suge opp med, så det er ikke farlig.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært noen spesielle rare lyder.. eneste litt "pekking" på tomgang.

Den ville ikke over det med verken flat fjøl eller pumping. Hva var problemet med din motor da?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel dette skjedde med bilen til søstern på ferie i sommer, at bilen fusket noen ganger mens de var på fjellet. Så skulle de starte bilen etter et stopp. Og ville ikke starte igjen. Og når de prøvde å starte så gikk den på full gass og ca 600 rpm. Det var reimhjulet på (tror det var) veiva som hadde løstnet, slik at veiva ikke gikk rundt. Så totalt motor havari, og ny motor. Hadde også hvert og byttet reg reim for ca 1 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel dette skjedde med bilen til søstern på ferie i sommer, at bilen fusket noen ganger mens de var på fjellet. Så skulle de starte bilen etter et stopp. Og ville ikke starte igjen. Og når de prøvde å starte så gikk den på full gass og ca 600 rpm. Det var reimhjulet på (tror det var) veiva som hadde løstnet, slik at veiva ikke gikk rundt. Så totalt motor havari, og ny motor. Hadde også hvert og byttet reg reim for ca 1 år siden.

 

Den skal dras til med 220 NM, pluss 270 grader på 2,5 tdi med ny bolt, 450 NM på AAS, kanskje det er det som er feilen, at noen har slurvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har en diesel pumpe i tank / nær tank eller en i tank og en utenfor. som trykker dieselen framover i systemet fram til "dieselpumpa" som da under sinnsykt høyt trykk sender diesel igjennom trykkrør til dysene som da spruter videre inn i motor..

 

 

det jeg da mener er at pumpa som sender dieselen framover da ikke funker om det ikke kommer noe diesel i filteret

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår