Gå til innhold

Hvordan koble ut airbag

Ranger emnet


Beinet1

Anbefalte innlegg

støtter forslaget til trygvleo... finn kontakten bak på selve airbag puten du vil koble ut, og napp ut kontakten.. enten vil bilen begynne å syte å klage med alarmer og blinkende varsellys, eller så kan d være det funker.. motstandsteorien kan og fungere... alternativt kan du jo flytte hele greien, legge den slik at den vil eksplodere mot gulvet eller noe, hvis du finner plass oppi der.. ( garanterer ikke at mine svar er gode løsninger, er bare en 18 åring med gjennomført vk1 lette kjøretøy..)

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer som Turbokano sier, fjernes Airbaggen fysisk fra bilen, må du til biltilsynet for å få dette ført inn i Del 2 av vognkortet.

 

Om den derimot bare kobles ut elektronisk, slipper du dette.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer som Turbokano sier, fjernes Airbaggen fysisk fra bilen, må du til biltilsynet for å få dette ført inn i Del 2 av vognkortet.

 

Om den derimot bare kobles ut elektronisk, slipper du dette.

 

dette må egentlig gjøres uansett hvilket inngrep du gjør slik at ikke airbag virker,har blitt en del problemet rundt om kring der folk har kjøpt bruktbil der de ikke vet at airbag er koblet ut.

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pass på å få en noenlunde fornuftig plassering av bryteren da... så ikke eventuelle uvitende passasjerer aktiverer / deaktiverer uten mål og mening... sikringsboksen tror eg er plassen eg ville annbefalt, dersom det er mulig på din bil...

Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene...

 

http://www.bergen-gatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pass på å få en noenlunde fornuftig plassering av bryteren da... så ikke eventuelle uvitende passasjerer aktiverer / deaktiverer uten mål og mening... sikringsboksen tror eg er plassen eg ville annbefalt, dersom det er mulig på din bil...

 

Både og, den bør jo være plassert slik at jeg ikke glemmer den heller...bør jo stå på når barnesetet ikke er i bilen. Får se hva jeg finner på, men der er ganske kjipt å ha littlingen i baksetet når en kjører rundt alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet det var ett dumt forslag.. :P men d kunne jo fungert til hans bruk...

 

hans bruk?? sprenge ungen i biter??? Dette er sprengstoff, det er en grunn til at vi behandler dette med omhu paa verkstedet, jeg har opplevd visse hendelser som, ville faa noen og en hver til ikke og fikle med dette om du ikke vet hva, du gjör.

 

en airbag gikk av utenfor bilen til en av lærlingene og den gikk helt opp til betongtaket og laget merke der. saa la det være og plasser ungen bak, uansett tryggere for barnet...

4Rings to rule them all!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår