lordbongo Skrevet September 7, 2003 Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 hei under prøvekjøring i går så var det en klonke/skrape lyd i fra fronten på bilen. kan det være et kaputt hjullager?? når bilen er oppjekket merker jeg ingen ting om hjulet snurres runt, kan ikke si at det er noe spesiell slark der heller. tips mottaes med takk. mvh jon Siter lordbongo 77 mod 3.0 gl granada stv 77 mod 3.0 gl granada sedan 1/2 74 mod consul coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet September 7, 2003 Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 hvis det ikke er slark i hjullageret (jekk opp, prøv å beveg dekket frem og tilbake diagonalt med en hånd på topp og en under) så kan det jo for eksempel være et drivledd som har takket for seg, eller en girkasse som har mista livslysta Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet September 7, 2003 Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 Slike ulyder kan komme fra samtlige bevegelige deler frammi der. Du må nesten prøve deg fram å utelukke de forskjellige komponentene systematisk. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet September 7, 2003 Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 Originally posted by SpeedWell Slike ulyder kan komme fra samtlige bevegelige deler frammi der. Du må nesten prøve deg fram å utelukke de forskjellige komponentene systematisk. v-hujupps! jeg antok at det var noe som hadde med drivlinja å gjøre, siden du sa det kom når bilen var i bevegelse. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet September 7, 2003 Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 Støtdemperene går opp og ned, motoren går rundt, girkassen går rundt, drivakslingene går rundt, foringene er i bevegelse, bærekuler er i bevegelse, styrekuler er i bevegelse, tannstaget er i bevegelse.. har jeg glemt noe da? Mye rart som kan lage lyd når man kjører, man også ofte bli lurt over hvor det kommer fra. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lordbongo Skrevet September 7, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 jada men ulyden kom etter at bilen hadde stått en stund. så derfor tengte jeg på hjullagerene serru . jon Siter lordbongo 77 mod 3.0 gl granada stv 77 mod 3.0 gl granada sedan 1/2 74 mod consul coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet September 7, 2003 Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 Siden du ikke hørte noe når bilen var jekket opp, og snurret på hjulet. Da kan du utelukke hjullager og drivakslinger. Kan være girkassen da. Kanskje det er bare noe som er rustet, og blir bra igjen iløpet av en litt lengre kjøretur. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 7, 2003 Rapporter Share Skrevet September 7, 2003 Kan godt være hjullager selv om du har bilen i lufta, når det ikke er belastning på lageret blir det ikke så mye lyd... prøv å lytt i svinger..... drivaksler bråker når du legger over mye.... og sjekk om ting å tang sitter fast....... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonaldo Skrevet September 8, 2003 Rapporter Share Skrevet September 8, 2003 Hvis lydene kom etter at bilen hadde stått en stund, kan det jo være så enkelt som at skivene er litt rustne.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg