safoll Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Hei, etter å ha solgt GT-R'en min, ble det omsider jakt etter et nytt "japseprosjekt". Planen var først AE86, men har igrunn slått ifra meg å betale ca. 70000,- for en 20 år gammel corolla, ihvertfall for denne gang. Derfor ble det i stedet denne: :D Litt info: 4AGZE MAP-versjon (165hk) (motor, drivlinje, m.m.) Større reimhjul for økt ladetrykk Green filter Mongoose 2,5" eksos KYB dempere (20% stivere enn org.) Fensport fjærer (-35mm og 30% stivere enn org.) Cusco camberplates foran Whiteline justerbart stabstag foran Whiteline justerbart stabstag bak Whiteline eksentriske castor foringer Whiteline tårnstag bak AE101 frontfanger Hjemmelaga shortshifter Toyo Proxes R888 slicks Bilen er dessverre ikke så pen som på bildene, siden en god del overflaterust har sneket seg frem. Panseret er byttet pga bulker og rust, så scoopet må også flyttes over. Planer blir uansett som følger, i prioritert rekkefølge: - Få bilen på veien. (Eu-godkjenning og småtteri) - Oppgradert bensinpumpe, siden den originale GTi-pumpen står i bilen nå. - Pusse vekk rust og hellakkere bilen. - Oppgradere bremser. - Gjøre ett eller annet interiørmessig. - Hva enn fantasien og økonomien tillater. Har allerede Walbro bensinpumpe, bensintrykksregulator og Goodridge stålomspunnede bremseslanger på vei, så jeg er godt i gang selv om bilen ikke er ankommet ennå. Satser på at bilen står klar i verkstedet like over nyttår. Mer info og bilder kommer senere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hermanzen Skrevet Desember 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2006 Grattis Svaen! Tror du har kjøpt en knall bil! Må være få som har hørt om den versjonen! Sleeper ;) Siter Mazda 323 GT-R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corolla87 Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Grattis med bil.. Kan tenke meg de er gøye:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Desember 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 27, 2006 Pen bil dette. ;) Gratulerer! Produsert mange av denne type Corolla eller? Gleder meg til å følge prosjektet ditt, håper denne blir like strøken som GT-R'en du hadde. :) Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GT twin cam Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Denne ble vel ikke serieprodusert. Den gromeste som ble laget av ae92 kom også med presse, men da bare med 145hk... Siter Toyota Corolla GT (85) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Grattulerer med go Toyota:thumb Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
per s Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 grattis me ny bil:) Siter -1992 nissan 200sx -1987 vw caddy pickup..solgt -1990 toyota celica 2,0 gt-i...solgt -1980 toyota corolla 1600 SR -1990 mercedes 190d...RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Her har du fått deg en sånn bil jeg har hatt lyst på i alle år! Er det orginalbil dette her el? Har den vert regga i norge før? Rive av den kompressoren og skru fast en turbo er et must. Evt beholde kompressoren og ha både turbo og presse. De motorene der tåler juling som bare F*** Grattis!! Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Her har du fått deg en sånn bil jeg har hatt lyst på i alle år! Er det orginalbil dette her el? Har den vert regga i norge før? Rive av den kompressoren og skru fast en turbo er et must. Evt beholde kompressoren og ha både turbo og presse. De motorene der tåler juling som bare F*** Grattis!! Hei, bilen er originalt en GTi, og er solgt ny i Norge i 1987. :D Tviler igrunn på at jeg kommer til å turbokonvertere med det aller første, først og fremst vil jeg se hvilke muligheter og begrensinger kompressoren har. Syns det er litt begrenset hva slags effektuttak man kan ha på en fwd-bil også. Tiden vil vise. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Ser du skriver 4AGZE MAP-versjon (165hk) i første post, er dette i beregnet kompressoren eller uten? Må være artig bil med denne motoren. Litt offtopic: Hei, bilen er originalt en GTi, og er solgt ny i Norge i 1987. :D Vet du om GTI utgaven ble solgt i Norge fra 87 - 92 ? Driver å leter etter en slik hatchback selv, syns de Corolla'ene er gode å kjøre. Har min andre AE 92 (først sedan, og nå Liftback) 1,6 som bruksbil nå, og de går jo til en skyter de. Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Ser du skriver 4AGZE MAP-versjon (165hk) i første post, er dette i beregnet kompressoren eller uten? Må være artig bil med denne motoren. Litt offtopic: Vet du om GTI utgaven ble solgt i Norge fra 87 - 92 ? Driver å leter etter en slik hatchback selv, syns de Corolla'ene er gode å kjøre. Har min andre AE 92 (først sedan, og nå Liftback) 1,6 som bruksbil nå, og de går jo til en skyter de. Hei, 165 hk er det originalt i motor med kompressor montert. Denne har større reimhjul montert, så det er nok 20 hk+ å hente der også. Som sagt er bilen en original GTi og solgt ny i Norge i 1987. Regner med de var tilgjengelig i senere tid også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mai 29, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Hei, bilen er nå til salgs. AutoDB.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BGGTX Skrevet Mai 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2007 Fikk ikke linken til å fungere jeg. Hva har du tenkt å kjøpe deg igjen nå da? Ny GTR? Siter 88 Cosworth 2wd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Mai 30, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2007 Fikk ikke linken til å fungere jeg. Hva har du tenkt å kjøpe deg igjen nå da? Ny GTR? Hei, linken fungerer fint her, men kan kopiere salgsannonsen hit. Blir mest sannsynlig ny GT-R på meg nå. :D Hei, jeg vurderer nå å selge Corolla-prosjektet mitt, grunnet manglende tid og interesse. Corollaen er originalt en GTi, og er f.gangsreg. i Norge i november 1987. Det er i dag montert 4a-gze - motor i bilen. (Kompressor) Motoren bruker hverken olje eller vann. Litt utdypende info og diverse modifikasjoner: 4A-GZE map versjon (ikke godkjent) 2,5" mongoose eksos 16" OZ Chrono HT m/ Federal SS-595 205/40 14" originale GTi-felger med Pirelli piggdekk. EBC yellowstuff og greenstuff bremseklosser Goodridge stålomspunnede bremseslanger Større reimhjul Walbro bensinpumpe KYB dempere H&R senkefjærer (godkjent i vognkort) Whiteline tårnstag bak Whiteline stab.stag foran og bak Cusco top mounts HKS justerbare kamdrev Kamdrev-deksel m/ plexiglass Polert rustfritt pluggdeksel Apex"i luftfilter GReddy oilcatchtank GReddy breathertank Bi-xenonkit Diverse silikonslanger Blitz turbotrykksmåler Shortshift Momo ratt, pedaler og girkule Ellers er det montert ny regreim, løpehjul, toppakning, ventiltetninger, bremseskiver bak, tennplugger og -kabler, termostat, diverse pakninger, mansjetter, sim-ringer og tetninger generelt, m.m. Kvitteringer på alle innkjøpte deler medfølger. Minus med bilen: - Tomgang er usedvanlig høy, og ligger på ca. 3500 rpm. Har feilsøkt etter både vakuumlekkasjer og falskluft, uten å kunne finne årsaken. Muligens en gåen sensor e.l. er årsaken. (?) - Ellers er det noe rust på bilen. Det meste er overflaterust, mens hjulbuene bak bør byttes. Bagasjeluke bør også byttes, men her følger det med en rød og rustfri bagasjeluke. Bilen trenger også hellakkering, og ruller for tiden med svart panser. - Bilen rykker litt hver gang man går på og av gassen. Muligens slarkete motorfester, eventuelt dårlig tps-sensor. - Skiltlys fungerer ikke. Årsavgift for 2007 er betalt, og bilen ble eu-godkjent januar 2007. En mengde reservedeler medfølger, bl.a klare baklykter, komplett bigport-topp, div. interiør, m.m. Ta kontakt for mer info og bilder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.