volvoticc Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 hei. jeg har planer om og bygge opp en turbomotor til å ha i 240'en min etterhvert. så da vil jeg ha noen tips/forslag. jeg vil prøve å få opp mot 300 hk i den. lurer da på hvilken bunn jeg bør bygge på, skal være elektronisk innsprut. må jeg bytte råder stempel osv. har tenkt å ha: 531 topp, annen kam, v70r dyser?, grom turbo(hvilken?), stor alu cooler, wastegate, grenrør, datasprut....kan noen hjelpe meg på veg??:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remi T Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 skal du ha 300hk er du vel nødt til å ha b230ft/fk med underspyling Siter 1998 Volvo 940LT 1979 Volvo 242DL 1986 Volvo 240GL 1975 Volvo 244L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 skal du ha 300hk er du vel nødt til å ha b230ft/fk med underspyling Neida, kan bygge på en b230k blokk for den del.... Litt mere som må bytes men er fult mulig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 B23ET bånndel, 940 grenrør, T34 turbo, Lh2,4 sprut, s60r dyser (968), 3 tom lmm, alu ic, k-kam og en overhaling/oversyn av motoren. Sikkert flere som mener at 19T turbo er bedre, men jeg liker garett turboer... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kadett_c Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 hmm... har planer om å bygge på F blokk.. hvor kan jeg da montere olje til turbo?? Siter *1995 Opel Astra* *1986 Mercedes Benz 300E W124* X*volvo 240GL 1990* SOLGT X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT x*1980 Honda civic 1.3* vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 17, 2006 B23ET bånndel, 940 grenrør, T34 turbo, Lh2,4 sprut, s60r dyser (968), 3 tom lmm, alu ic, k-kam og en overhaling/oversyn av motoren. Sikkert flere som mener at 19T turbo er bedre, men jeg liker garett turboer... Samme som han bare med b230ft og kkk24 turbo syntes jeg...smak og behag Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Jeg har jo b230FT i min, men skal ha inn deler fra b23et for å få sterkere råder, smidd veiv og halvsmidde stempel til en billig penge. B23et bånndelen er sterk, derfor denne. Det er jo en smakssak det med turbo. Jeg liker karakteren i garett bedre enn i mitsu. Er det ikke T3 flens på endel av kkk turboene også? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 B230FK -94, 19T, 3"LMM, 3"Eksos, Ecomax chip, A-kam, 968dyser, prog. btr og alu IC Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 olja henter du ut der oljetrykksgiveren står, så sveiser du tut i bunnpanna til retur. kan bruke f blokka så lenge den er etter 89. liten vits med underspyling før man kommer på 5-600 hester. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Har tro på mattson chips jeg, mappa i realtime. Koster 4000sek tror jeg ferdig mappa. Han bremsa jo 337hk med nesten std b21et og 530 topp med vx3 kam. Med motronic sprut. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stefan.v Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 folk som sier at mann MÅ ha underspyling får å klare mye hester er bare tull, men det er selvsagt det beste valget. skal du ha 300hk så kan du ta en b230 motor, fks mahle lavkomp stempler, h-profil råder, porta og modifisert 531 topp, sterk topp-pakning, custom grenrør fra wetterhus fks, turbonetics T3/T4 turbo som tåler til så mye hester du skal ha, grønne dyser til cosworth, 3" jt superflow med 1 lyd-demper, alucooler som tåler hk, en datasprut og en bra turbokam. kanskje jeg glemte noe, men dette skal vere alt:) Siter MITT 240 TURBO PROSJEKT: http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?t=5284 Volvo Performance Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Jeg har jo b230FT i min, men skal ha inn deler fra b23et for å få sterkere råder, smidd veiv og halvsmidde stempel til en billig penge.B23et bånndelen er sterk, derfor denne. Det er jo en smakssak det med turbo. Jeg liker karakteren i garett bedre enn i mitsu. Er det ikke T3 flens på endel av kkk turboene også? Jo, tror det er det på de som ikke er så store... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Du trenger forresten ikke å bruke en halv årslønn på trim. Få tak i 968 dyser, en 531 topp, en komplett b230ft motor, chips fra vikingchip (turboperformance her på forumet selger), lag en 3 toms lmm, en større intercooler, en a eller k kam, 3 tom eksos og resten bruker du std FT deler. Turboen kan være en 19t, t34, stor t3, KKK, eller hva som helst... (bare den leverer nok luft). Hva du bruker må du vurdere selv utifra pris og hvordan du vil at motoren skal oppføre seg samt effekt. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rolf.H Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 B23ET bånndel, 940 grenrør, T34 turbo, Lh2,4 sprut, s60r dyser (968), 3 tom lmm, alu ic, k-kam og en overhaling/oversyn av motoren. Sikkert flere som mener at 19T turbo er bedre, men jeg liker garett turboer... Passer svinghjul fra 230 f på b23et motor slik at man kan bruke LH 2,4 sptut på den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Det gjør det ja.. Må bytte giver også. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.