TMB Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Skal jo faen meg aldri sleppe rattet når man svinkjører... Da risikerer man jo å dra rett te skogs når man slipper rattet når man er på vei ut fra en sladd. Kortstyring. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Man slipper rattet, så bilen retter seg opp raskere, så tar man nytt grep... Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Skal jo faen meg aldri sleppe rattet når man svinkjører... Da risikerer man jo å dra rett te skogs når man slipper rattet når man er på vei ut fra en sladd. Kortstyring. Jeg slipper rattet mer enn jeg svinger med det, og har aldri kræsjet eller kjørt av... kaster ofte rattet i den andre retingen så den skal svinge fortere også... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Men du, sånn kingbolt-helling, hva er egentlig det ? Ordet har dukket opp for meg noen ganger, men jeg har aldri visst hva det er...Kingbolthelling bakover/fremover er det samme som caster. På den tiden bilene hadde stiv foraksel satt det en bolt i akselenden som spindelholderen var opplagret i, derav navnet kingbolt. Med uavhengig fjæring brukes jo opphengskuler da man også trenger bevegelse opp og nedKingbolthelling eller caster er altså vinkelen frem/bakover mellom en tenkt linje gjennom begge opphengskuler og en loddrett linje Eller for å si det på en annen måte, hvor mye lengre bak/foran det ene opplagringspunktet er i forhold til det andre Forklare ting skriftlig er ikke lett gitt:bok: :confused: Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Hehe.. Også er det vel forskjell på å lette litt på grepet og la rattet skli mellom fingra, kontra å slippe hele driten, ta seg en røyk :cool: og vente til børsa har retta seg opp, for SÅ å ta ladegrep før ny sving :drive2 Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Kingbolthelling bakover/fremover er det samme som caster. På den tiden bilene hadde stiv foraksel satt det en bolt i akselenden som spindelholderen var opplagret i, derav navnet kingbolt. Med uavhengig fjæring brukes jo opphengskuler da man også trenger bevegelse opp og nedKingbolthelling eller caster er altså vinkelen frem/bakover mellom en tenkt linje gjennom begge opphengskuler og en loddrett linje Eller for å si det på en annen måte, hvor mye lengre bak/foran det ene opplagringspunktet er i forhold til det andre Forklare ting skriftlig er ikke lett gitt:bok: :confused: Jeg skjønte det, takker :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BushwalkA Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Skal jo faen meg aldri sleppe rattet når man svinkjører... Da risikerer man jo å dra rett te skogs når man slipper rattet når man er på vei ut fra en sladd. Kortstyring. dette er et must om man skal sladde/ "drifte" bra. som en anna en over her udypte, ikke slipp det helt, la det gli mellom fingrene. Siter -sierra 5,0 "lat" -Patrol 3,3td " brukshore" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Kingboltvinkel er også høyre-venstre, ikke bare fram-bak... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tombra Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Her ser dere Kingbolt'en (Googlet bilde ;) ) http://www.tractordata.co.uk/bmb/images/bmb_president_tractor.jpg Siter Signaturen min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 godt bilde av en kingbolt Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Man kan vel også sammenligne med "bakhjulene" på en handlevogn? De vil jo rette seg opp og holde seg en bestemt vei pga måten de er festet (litt ekstrem sammenligning kanskje). Og med sveisa diff så vil jo begge hjul gå like fort. Har man da godt feste vil bilen automatisk prøve å gå rett fram slik at det blir lik hastighet på hjulene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg