Gå til innhold

Episoder der DU gjorde andre irritert eller forbannet i trafikken

Ranger emnet


Limax

Anbefalte innlegg

Begynte å skrive på dette innlegget i Mordachs store frustrasjonstråd, men fant ut at det kanskje kunne passe med en egen tråd med innrømmelser av uoppmerksom eller nonchalant kjøring og som førte til at andre ble forbannet. Så, her er det fritt frem for å skrive om de små og store episodene der du selv tabba deg ut i trafikken. :drive2

 

Ikke noen stor sak, men må jo nesten begynne selv.

 

Her om dagen lå jeg og irriterte meg bak et eldre ektepar som kjørte sakte og ujevnt. Ble enda litt mer grinete når jeg oppdaga at vi skulle av veien på samme sted. Gubben var så treig i lyskrysset at jeg bare akkurat kom meg over på samme intervall.

 

Irritert fokuserte jeg på rævva på bilen deres i stedet for å se til høyre i T-krysset like etter avkjøringa, der det selvfølgelig kom en bil. Kjørte ut i krysset og sneia nesten fronten til vedkommende, som må ha blitt rimelig forbanna på tullingen som kom deisende rett ut i veien forran han. Det var i ett lite lokalveisystem, så en evt. smell hadde ikke blitt så stor, men det er jo flaut å gjøre en slik feil.

 

Er spent på om denne tråden blir særlig lang ... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og en kamerat klarte å få en taxisjåfør så forbanna at han rakk finger til oss. Og måten vi fikk det til er rimelig komisk:

 

Begge to sto utenfor statoil på nardo, slik at man ikke fikk til å kjøre forbi mellom husveggen og første pumpe. Likevel var det en drosjesjåfør som kjørte helt inn til fronten av min bil for å slippe av en passasjer rett ved inngangsdøra. Drosjesjåføren ble stående en stund og telle penger før han satte bilen i gir og trilla sakte mot meg. Han kom så nære siden på bilen min han klarte før det ikke var plass mer. Jeg åpna vinduet og spurte om jeg kunne hjelpe han med noe, han så så forvirra ut der han sto. Da rista han bare på hue og begynte å rygge. Men man skulle tro han prøvde å rygge med en stor semi, og ikke en liten mb b-klasse. Det gikk fire forsøk før han klarte å karre seg ut samme vei som han kom inn. Og da han endelig fikk snuten rett vei rakk han finger og spant avgårde :lol:

 

Makan til iq-troll. Når han ser det står to biler der når han kommer inn på området, og likevel MÅ presse seg inn der det er mest trangt, for så å forvente at vi skal starte bilene våre og ommøblere plassen for å slippe han ut. De 7-8 andre bilene som var innom klarte seg fint.

 

Har også klart å kjøre på rødt en gang, med pizzabil. Satt og bladde i kartboka. Visste da ikke at lyskryssene ikke skifta som vanlig jeg :shake Lite populært blant de som skulle krysse vegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg viste fingeren til en Somalsk taxi-sjåffør som ikke holdt vikeplikten

da jeg kjørte moped.

Hann ble så sinna at hann grusa ned et vikeplikt skilt. :roll:

 

Etterpå kjørte jeg sakte forbi å spurte om hann hadde pråblems,

det hadde vert kjipt å få motor stopp da.

Volvo BM 430- 76 mod

Volvo 242 Deluxe 78 mod

Zetor 92 L 84 mod

Fordson Major 66 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer en gang var jeg på vei hjem fra Sogndal til Leikanger. Sånn vanlig lnadevei med 80 og 60 soner. Hadde henta noen folk så jeg kjørte ikke noe fort.

 

Men etterhvert så tok jeg igjen en Laguna eller noe, som kjørte litt under grensa. Har kjørt den strekninger "ørten" ganger, så jeg veit hvor strekkene er. Derfor nermet jeg meg lagunanen før en sving slik at det bare var å gi på når strekka kom

 

Men når jeg så kommer opp på sida av lagunanen ser jeg det mest forbanna kvinnfolket jeg noen gang har sett!! Ho var så sint att det lysta v ho og gav finger!! Omtrent slik: :fucku:

 

Ingen av de som satt på skjønte noe heller! Men jeg må ha gjort ho pisst på enn eller annen måte...:roll:

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bor langs rv7 irriterer jeg folk dagen lang på fredager og søndager, ved å ligge i fartsgrensa (Til tider..)..

Kjøtthuer som kommer fra oslo som skal til Norefjell, makan til idiotkjøring har jeg aldri sett maken til, Audier fulle av unger, kjører forbi 1 og 1 bil i STORE køer, med bil imot..

Da skulle jeg likt å vært politimann..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var egentlig ikke meninga at det skulle være det. Mer en tråd der tilogmed Skurk kunne fortelle om den episoden der han selv mente han kjørte idiot. Kan jo være interessant å høre hvor det nivået ligger.

 

Det er jo mange mesterkjørere her på forumet, men noen må jo gjøre alle feila der ute. Noen tabber har det vel vært av brukerne her og ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Så jeg var ventet her altså.

 

Jeg er sikker på at jeg irriterer folk daglig, i allefall når jeg kjører på grusveg.

 

Det verste er vel den gangen jeg kom kjørende med omegaen til en kammerat.

Det var vegarbeidsområde, der de holdt på å legge asfalt.

Hadde 90(merk 50 sone) på speedometeret i det jeg la ut ræva på bilen, på grusen, og kjørte forbi veiskrapa i sladd.

Noen meter bortenfor stoppet jeg og klemte inn bremsa, og gassen i bunn, og slapp clutchen, og spnat 350meter med S-mønster på asfalten de nettop hadde lagt.

Og ja, jeg har hele hendelsen på film.

Senere ringte han jeg hadde lånt bilen av, og fortalte at politiet var ute etter bilen pga. svinkjøring.

Veiarbeiderne hadde tydligvis fått med seg skiltet, utrolig nok.

 

En annen gang var når jeg kom kjørende og tok iogen en bil, på snøføre.

Jeg tok meg god fart rett før en sving, og kjørte forbi.

Han fikk også tak i skiltnumret mitt, og fikk på et eller annet vis sporet meg opp, og ringte til meg.

Det var tydeligvis det verste han hadde sett.

Han kalte det norges breieste mercedes.

Han skulle ikke anmelde meg hvis jeg lovte å ta det litt mer med ro i fremtiden.

 

Ellers er heg vel til stadig irritasjon, i tettbebygd strøk, og diverse rundkjøringer, hvor det går an å kjøre skrens =)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..

Så jeg var ventet her altså.

 

Jeg er sikker på at jeg irriterer folk daglig, i allefall når jeg kjører på grusveg.

 

Det verste er vel den gangen jeg kom kjørende med omegaen til en kammerat.

Det var vegarbeidsområde, der de holdt på å legge asfalt.

Hadde 90(merk 50 sone) på speedometeret i det jeg la ut ræva på bilen, på grusen, og kjørte forbi veiskrapa i sladd.

Noen meter bortenfor stoppet jeg og klemte inn bremsa, og gassen i bunn, og slapp clutchen, og spnat 350meter med S-mønster på asfalten de nettop hadde lagt.

 

----------------------------------------------------------------------

 

Du hadde iallefall ALDRI fått låne bil av meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snurra i ei rundkjøring på vinteren en gang.. Mannen som kjørte bak meg rista på huet. Det var jo IKKE flaut..eeeehh.

 

Var noen som tuta på meg da jeg kjørte i Oslo sist helg også, ikke skjønner jeg hva jeg gjorde feil(kanskje jeg var litt for treig?), men men.

Sånn blir det når bønder skal kjøre i byen :D

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte til jobben på morrakvisten rett rundt ni her i høst, det regnet fælt. Og selvfølgelig var det en gammal fyr som hadde vært å handla som gikk langs veien. Jeg var stressa som vanlig, kjørte litt for fort, det var 40, og la ikke merke til alt vannet i rundt i veien...

 

Så gamlingen fikk seg jo en real dusj, da skvatt jeg til, og etter noen sekunder tenkte jeg, nei jeg får svippe stakkars fyren hjem. Syntes jo synd på han, og hadde jeg vært han hadde jeg vært pissed, så jeg snur, og kjører tilbake for å tilby han å sitte på, jeg visste han ikke bodde for langt unna... Så uten at han så at jeg snudde kom jeg tilbake, stopper ved siden av han, åpner høyredøra mi og sier skal du sitte på eller??? Han blir jo sjeleglad, klapper stressa sammen paraplyen å setter seg inn. Mens han gjør dette sier jeg, det var jo virkelig ikke meningen det der da...

 

Dette fikk han tydeligvis ikke med seg, så da han fikk satt seg til rette bryter han ut, ja det kom en råkjører og ga meg DEN DUSJEN! Jeg visste ikke om jeg skulle le eller hva jeg skulle gjøre. Men jeg tenkte ja jeg prøvde jo å unnskylde meg, og når jeg kjører han får jeg hvert fall ikke dårlig samvittighet. Så jeg dreit i å si noe. Kjører han stressa hjem og blir letta over at han ikke merka noe :D

 

Hehe pussig situasjon og en artig historie! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lå bak ett kvinnfolk eller noe for ei stund tilbake. Det var i ei 40 sone og hu lå i 30 lenge, så jeg mista tolmodigheten og satte igang med forbikjøring mellom 2 fartsdumper. (med ca 200m mellomrom). Så idet jeg gasser forbi merker jeg at hun/han også akselererer, så jeg gir jo bare mer på, kanskje opp til 60. Så når jeg ser bilen ligge bak meg svinger jeg en kjapp sving tilbake til rette fila bare for å leke med grepet på 17" felga jeg hadde :op:. Så begynner hun/han bak å blinke som bare det med lysa og legge seg oppi rævva på meg (jeg følte jeg hadde full kontroll med d jeg dreiv med der, ingen biler kom imot og jeg så henne/han tydelig langt nok bak før jeg svingte tilbake i rett fil). Så jeg kjører bare videre og tenker "hva er problemet, hva har jeg gjort galt". Så kjører bare normalt videre/gasser litt på for å komme vekk fra kreket... Etter ei stund havner jeg bak noen biler og farten går saktere igjen. Bilen bak kommer nærmere igjen. Bare for å kjøre litt ekstra så kjørte jeg en liten omvei på veien hjem. Personen bak hang på. Så tenkte jeg "faen da, hvem andre gidder å kjøre samme omveien". Vi ligger på forkjørsvei og jeg ser klar sikt fremover så jeg kjører forbi bilen som ligger foran for å få vekk hu/han som "fulgte etter" :op:. Hu/han som ligger bak begynner å blinke med lysa igjen og jeg gir F... så kommer jeg til ett kryss der biler kan komme inn fra høyre. Der kommer det en bil som stopper og ser etter biler i den retningen jeg kommer fra. Så etter jeg hadde "susa forbi" kjører den ventende bilen utpå og blinker med lysa mot meg :op:. (ok, holdt kanskje ikke fartsgrensa helt der da rett etter andre forbikjøringa :/ ). Men men jeg kom meg vekk og hørte ikke noe mer om d heldigvis. Så det er vel d jeg har provosert andre bilførere mest på. :anger: :biker

 

Hvordan hadde dere reagert på kjøringa mi? :/

Volvo V70 Summum 2005mod 2.4 (D5 163hk)

Vectra B 99mod 2.0i 16V Johnsens Vectra B

X Vectra A 89mod 2.0i 8V

 

BCDMST

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vel, jeg må skrive en litt IRONISK historie her.

Foranledningen for historien, var dagen før!

 

Jeg stod parkert ved hoved-buss stasjonen i bergen og en toyota avensis gir bånn gass og rygger inn fronten min.

Den saken var jo grei og slikt, men jeg måtte bare fortelle den,for å kaste lys over det som skjedde dagen derpå.

 

Jeg kjører da, på andre siden av bystasjonen. Det er to felt og en venstresving, jeg ligger i venstre feltet, en peugot (konebil), ligger i høyre feltet. Plutselig, i svingen, begynner han kisen å bytte felt.

Jeg ligger i det tidspunktet ved siden av han, han har åpenbart ikke sett i speil og bruker ikke engang blinklys!

 

Jeg hadde jo blitt rygget i dagen før, så jeg var jo ekstra på vakt og dytet derfor på han.

 

Hva gjør han? Han jævelen presterer faen meg å vise meg fingen.

Skulle bare latt han kræsje i meg, så kunne han faen meg fått smekk på pungen sin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår