daruu Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Hei! Er en kompis av meg som gjerne skulle hatt litt mere futt i sin 244! Det jeg da lurte på var som følger 1. Hvilke motorer passer inn uten større modifikasjoner? 2. Hvor mye må du gi for en komplett motor, klar til å sette inn å fyre opp?(Trenger ikke å være en skikkelig racer, bare den går bedre enn org) 3. Hva må du evt gjøre for å få noe slikt godkjent? Mvh Daniel Siter - 1989 Volvo 740 GL - Brukis - 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoturbo! Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Hei, jeg har en nybygd turbo motor:B230 at turbo forgasser,nye stemel orginale volvo,turbo i grei stand,kan følge med 2,5" eksos en lydemper,har ikke inter cooler, men ellers komplett!! tenkte meg 10000 for alt!!! Motor kun vært i for starting.. starta me en gang.. Dette er BILLIG!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Hei, jeg har en nybygd turbo motor:B230 at turbo forgasser,nye stemel orginale volvo,turbo i grei stand,kan følge med 2,5" eksos en lydemper,har ikke inter cooler, men ellers komplett!! tenkte meg 10000 for alt!!! Motor kun vært i for starting.. starta me en gang.. Dette er BILLIG!! ja ikke sant... Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 1. Forgasser passer selvfølgelig inn, men vil ikke si det er store problemet å bygge om til innsprøytning (noe du ikke angrer på). Se "Fra A til F/FT/FK" som er på hovedsiden av 200 serien. 2. 10-15 000 for en 940 Turbo motor (B230FT/FK). 3. Har du ventilerte skiver er det godkjent for 220 hk, hvis det er solide er de godkjent for 200 hk. Papirene ligger på nett, eneste grunn til at jeg ville godkjent det er om politiet er plagsomme og stopper deg og pirker på sånt. Bilen er typegodkjent med turbomotor, så stempling i vognkort er bare luksus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 10000 er ikke billig for en AT, men drit dyrt, de går normalt mellom 3000-5000 kroner Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoturbo! Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 neivel da, men den er total overhalla.. så veit ikke å mye jeg ken få for den jeg da??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Hva legger du i overhalt da? Vil det si borret til overdimensjon med nye stempel, nye lager og mer til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daruu Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Takk for svar! Da får jeg si til ham at han må nok spare litt til:P Siter - 1989 Volvo 740 GL - Brukis - 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoticc Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 bare nye turbostempel,ringer,råde og veivlager fra volvo koster jo over 5 tusen! du er god vis du finner en i like god stand for 3 lapper!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoturbo! Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 ja det stemmer... ga vel rundt 5500 for alt på volvo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 brukt er brukt. Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoticc Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 han sa den va nyoverhala vel????nytt! har den blitt brukt masse da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoturbo! Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 nei den er kun vært i for starting... gått ca. 5 min så er ikke brukt var egentlig plan å ha den ein 245, men bilen tatt av rusta!!! kjøpte ein 240 av brutter`n min med ein 21et i så da var det ikke noe sette i forgasser motoren etter!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg