Gå til innhold

Bytte til turbomotor i 82-83 244

Ranger emnet

daruu

Anbefalte innlegg

Hei! Er en kompis av meg som gjerne skulle hatt litt mere futt i sin 244!

Det jeg da lurte på var som følger

1. Hvilke motorer passer inn uten større modifikasjoner?

2. Hvor mye må du gi for en komplett motor, klar til å sette inn å fyre opp?(Trenger ikke å være en skikkelig racer, bare den går bedre enn org)

3. Hva må du evt gjøre for å få noe slikt godkjent?

Mvh Daniel

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en nybygd turbo motor:B230 at turbo forgasser,nye stemel orginale volvo,turbo i grei stand,kan følge med 2,5" eksos en lydemper,har ikke inter cooler, men ellers komplett!! tenkte meg 10000 for alt!!! Motor kun vært i for starting.. starta me en gang.. Dette er BILLIG!!

ja ikke sant...

- Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod

400hk prosjekt..

- Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod

Mvh

//Kristian Ekren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Forgasser passer selvfølgelig inn, men vil ikke si det er store problemet å bygge om til innsprøytning (noe du ikke angrer på). Se "Fra A til F/FT/FK" som er på hovedsiden av 200 serien.

2. 10-15 000 for en 940 Turbo motor (B230FT/FK).

3. Har du ventilerte skiver er det godkjent for 220 hk, hvis det er solide er de godkjent for 200 hk.

Papirene ligger på nett, eneste grunn til at jeg ville godkjent det er om politiet er plagsomme og stopper deg og pirker på sånt.

Bilen er typegodkjent med turbomotor, så stempling i vognkort er bare luksus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider