turbo242 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Hverken B230K eller B200K kom med stempel gasser orginalt... dessuten er det ikke større forskell på gasserene om det er pierburg (gul) eller stromerg\solex (svart) Blå kork forgasserne er IKKE like som svartkork selv om det er det enseste synelige som skiller de.. Og nei stemplet skal ikke bevege seg når du vrir på gassstaget det er kun gassspjeldet som flytter seg.. Det lå en fin tråd her om hvordan man bygger om vanlige forgassere til turbo forgassere for litt siden.. tror det var på http://www.savarturbo.se/ et sted Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Nei :P Var i alle fall itte dæ på min! Som sagt, da var den ikke original ;) Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Som sagt, da var den ikke original ;) Ok, bra je vart sætt på plass der da! MEN turbo242 har je en turbo gasser da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Ok, bra je vart sætt på plass der da! MEN turbo242 har je en turbo gasser da? Hehe ;) Du har visst det =) Blir jo sagt at blåkork kom i det turbokittet til A-motorene :D Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 korkene passer om hverandre med vanlig svartkork gasser så kan være bare korken som er blå på en vanlig gasser, men det hadde vel vært litt rart det også Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brukroa-trimning Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Den blåkork forgasseren tåler trykk ja.. Men den har sine begrensninger såklart.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 har vært med på å prøve to stk turbogassere på samme motoren.... gikk faktisk ikke dårlig (spant ut 2e).. men brukte litt vel mye suppe... rundt 10liter på mila Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazy.horse Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Vært borti flere turbo-forgassere med svart kork. Innbiller meg også at jeg har sett standard forgassere med blå kork. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 som sagt så passer korkene om hverandre Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rabagast1 Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 har vært med på å prøve to stk turbogassere på samme motoren.... gikk faktisk ikke dårlig (spant ut 2e).. men brukte litt vel mye suppe... rundt 10liter på mila Dæven! Har hørt de sier at det koster å være kar, men faen... :op: Siter Volvo 850 stv 94 mod 2.5 10v Volvo 850 stv 97 mod 2.5 10v (påkjørt - spiker:( ) Volvo 240 stv 87 B230FK (solgt) Audi 80 -81 mod. - Mamma sin gamle(spiker) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazy.horse Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 som sagt så passer korkene om hverandre Poenget var at man ikke alltid kan se det på fargene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Poenget var at man ikke alltid kan se det på fargene. JA, men hva har jeg? Ut i fra det som står på gassere`n og utseendet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 JA, men hva har jeg? Ut i fra det som står på gassere`n og utseendet? Du har en gasser som tilhører B...AT.. Dette er en turbo forgasser.! Du kan kjøre ca ca 0,7bar ut av den uten problemer.. Men over det trur jeg du kan slite litt med bensina.. Ikke pga den ikke tåler det.. Men en forgasser vil ikke fungere på hele registeret.! Enten må forgasseren "justeres" for å tåle mye turtall eller lite.. Jeg har B230AT i min nå.. Kjører på 0,5bar og ujustert motor.. Dette går bedre enn man skulle tru.. Men dette koster flesk og litt til.. Jeg har til nå aldri kjørt over 1 1/2 uke uten å fylle.. Riktig nok ikke langkjøring.. Jeg vet at den forgasseren din tåler 2,5L AT.. :) Uten problemer.! men husk at du må ha turbohuset.! For den passer på at når du får ettertenning i systemet.. at ikke dette bare sprenger i lufta.. pluss at det holder turbotrykket oppe litt lenger Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JokkmokkTurbo Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Min forgasser satt på en 2,5L i alle fall.! :) Siter 1981Mod 244DL = B230FK 98mod og datasprut. 2007Mod XC70 D5 SUMMUM R-design (Four-c) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 K motoren har solex cisac! mens A motoren har PierBürg? Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.