Gå til innhold

Stereo i en 77- Cressida - revisited

Ranger emnet


_nomad

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en 77-mod Toyota Cressida. og har tenkt å installere at anlegg i denne. Har lagt ut en post om dette tidligere, og ble da tipset om å kjøpe bare frontsett først, og heller vente med subber osv, i og med at jeg har et heller begrenset budsjett. Har bestemt meg for å gå for dette forslaget, i og med at prioriteringen min vel heller er fin lyd fremfor høy lyd!

Jeg har i utangspunktet en maks samlet pris på 4000 for hele anlegget, altså frontsett pluss en passende forsterker. Vil ha bra lydkvalitet, men det gjør ingenting om man kan få litt mer trøkk enn i kassettspilleren i passaten til fattern, som jeg er vant med:) Har sett litt på dette focal-settet:

http://www.bilstereospesialisten.no/storefront.php?pid=369&c1=682&c2=36&c3=321

Det er jo veldig billig, og jeg har hørt mye bra om det. Noen forslag til en forsterker? Evt andre forslag til komponentsett? som sagt, så mye og bra som mulig til under 4000..

Et annet problem jeg kom til å tenke på, er montering. Som sagt, dette er jo en gammel bil, uten noen plasser å installere fra fabrikken. Noen som har erfaring med sånt? jeg tenker å installere i dash eller dører. Hva er best, og hvordan gjøres det? Regner med det ikke er bare å skjære hull.. Hva trengs?

Setter pris på alle tilbakemeldinger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Vil vel kanskje anbefalle deg å kjøpe brukt, du får ganske mye fint til ca. halv pris brukt :)

 

Har selv en tråd under bilstereo, hvor jeg selger forsterker, frontsett og 6*9 som skulle passe ditt formål bra.

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=151306

 

Det første du bør sjekke er hva slags høyttalere som sitter i dørene orginalt, (hvis det er høyttere der) og hvilken størrelse de er på. Enkleste er å bytte ut de med andre høyttalere i samme størrelse.

Den lykkelige eier av:

Nissan Almera '97 1,6SR mitt H&R und K&N

 

Alpine - Kicker - Kinetik - Infinity - Audison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det værre, da må du enten sage hull i dørene og lage plass til de, eller plassere de andre steder, som f.eks i dashbordet.

 

Sikkert andre som har flere ideer og erfaringer der.

Den lykkelige eier av:

Nissan Almera '97 1,6SR mitt H&R und K&N

 

Alpine - Kicker - Kinetik - Infinity - Audison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår