OPEL 2RE Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Har merket at brekket mitt tar utrolig lang oppe og at det er utrolig tungt å dra opp. noen som vet om det er noe justering på disse tingene? har funnet wiren under bilen bak og fått brekket til å ta litt lengre nede, men det er fremdeles sykt tung å dra opp. merket at di tar skjeivt på dekkene også. det ene dekket låser før det andre. Noen tips?:) BIlen er en Vectra a 2.0i 8v 1992 modell me skivebrems bak. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Du har vel egentli fått greie svar på OMC forumet? Der vaieren kommer ned og går langs akslinga, midt under bilen kan du stramme den. Her skrur du bare på den muttersaken som ligger i metallhylse. Før det (og for å få brekket til å ta jevnt på begge sider) skrur du av hjulene på sidene bake. Vrir så på skiva til det hullet som er tomt, altså ikke hjulboltene skal i står rett opp eller ned (husker ikke helt hvilken vei) Lys inni der så skal du se denne justeringsskruen. Skru på denne til det skiva ikke går rundt også tilbake som beskrevet på OMC forumet ;) Hvis du fortsatt plages skal jeg se om jeg kan få med noe bilder og slikt fra haynes manualen på lørdag Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 ja eg fekk svar på omc men eg la inn begge plasser samtidigt. men eg finne faen ikkje den justeringssaken inni det hålet har lyst å leita som bare faan.....:shake bilder hadde vært jævli greit. hvis d hadde vært bilder av koss d ser ut inni dr så eg vett ka eg egentli leite itte:) hehe... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spriti Skrevet Desember 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Til nød skrur du av skiva bake så ser du hvordan systemet fungerer Siter -91 Opel Calibra 16v -89 Opel Vectra 2000 (under construction) -90 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPEL 2RE Skrevet Desember 15, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2006 Til nød skrur du av skiva bake så ser du hvordan systemet fungerer Ja men då må d ver skikkeli nød åg då:op: :op: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allright Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 Den justerings "saken" er nedederst. Den ser ut som et tannhjul. Du ser den lett om du vrir på skiva og lyser inn der. Stram til hjulet/skiva ikke går rundt så slakker du til d løsner. Er litt lurt å slakke på den justeringa på wiren først. så neste gang du skal stramme kan du gjøre det på wiren. Siter Audi A4 1.9TDI Quattro 2002mod Toyota Hiace 2.4D 1989mod Lynx Rave 440/800 2006mod Ski-Doo Mxz Xrs 600SDI 2007mod Yamaha Phazer 480 1989mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg