Gå til innhold

Nok en einser frem i lyset..

Ranger emnet


Sweet83'

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

så vidt meg bekjent deler 1,1 og 1,3 motorfester .

 

1,5 , 1,6 og 1,8 har samme. så en 1,6 vil ikke passe.

 

For å få inn en ordentlig motor (altså en 827-blokk) må motorfestet på passasjersida flyttes bakover og snus på hodet. Det er stansa inn merker i rammevangen hvor festet skal sitte.

 

Du vil også trenge en annen girkasse og girspak/overføringer, ettersom disse er radikalt forskjellig fra det du har i dag.

 

801-blokk i Einser er helt forferdelig å kjøre med. 1100-motoren er det slappeste jeg noen gang har vært borti, uansett bil. Når man er vant til litt sprekere Einser stemmer ikke virkeligheten helt lenger når man sitter i et førermiljø man kjenner igjen, men bilen går nesten like dårlig som ei Boble med 1200! Få møkka ut!

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nye seter på plass:

 

Golfbilder003.jpg

 

Och et snygt ice-bygge! Hur fett som helst...

 

Golfbilder005.jpg

 

Det river i øregangene med nye 4x6" JBL..

 

Golfbilder006.jpg

 

 

Et temmelig corny, men akk så tidsriktig ratt-trekk..

 

Golfbilder007.jpg

 

Og bilen etter lakkrens og polering. Litt mørke bilder, men forskjellen var temmelig stor!

 

Golfbilder010.jpg

 

Golfbilder009.jpg

1966 VW 1300

1983 VW Golf 1,1

2002 VW Polo 1,2

1999 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig ratt:) . Sitter maken originalt i en gul, vakker Scirocco 1 TS som en kamerat av meg har. Dessverre er jeg litt for lang i beina, så du har rattet i lårene hele tida når du kjører, til tross for at man så godt som sitter på gulvet i en Scirocco (uavhengig hvilken generasjon).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår