Gå til innhold

Nok en einser frem i lyset..

Ranger emnet


Sweet83'

Anbefalte innlegg

stavanger tråd dette ja

 

"Stavanger cab" er felles stavanger tråd, dette er om bilen til sweet83..

 

Apropos bilen, fortelle litt mer om historien, hvor mye den er gått osv? Evt legge ut litt mer bilder.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen er en 83 Golf C, gått 146.000 og har hatt to tidligere eiere, hvorav den siste er en kollega som kun har eid bilen halvannet års tid. Første eier hadde bikkje (bilen har et sånt urharry boxer-hode sticker i bakruta) og røyka som en skorstein - noe som igjen betyr at seter (spesielt bak, ref. bikkje) er mindre delikate og skal byttes. Taktrekket er bananfarga og skal få seg en omgang med jif skurekrem - noe som faktisk er ekstremt effektivt. Teppe og dashbord ble egentlig veldig bra etter grundig rens. Har funnet litt rust på hjørnet under bakre støtfanger, i bakkant av reservehjulsbrønnen og på dørhjørnene men kanalene virker veldig bra. Alt elektrisk er i orden, med unntak av varmetrådene i bakruta, og varmeapparatet er prima. Skal få tatt noen flere bilder etter hvert. :)

 

Jeg har som nevnt gewinde på vei, noen pene rabbit stoler på hånd, samt et originalt gt-ratt med wolfsburg hornknapp - Snop.

Blir sikker bil av dette og til slutt ;)

1966 VW 1300

1983 VW Golf 1,1

2002 VW Polo 1,2

1999 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig stilig... angående baksetene trenger du vel ikke skifte de om det ikke er hull eller røkne sømmer? Jeg brukte forresten skumvask fra biltema på mine seter, da de hadde fått fukt attack... var gule og blå. Men funka bra til slutt! Bruker bare sånn grov svamp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bilen passe lav med 8X15 også om man gjør det på rett måte...

 

Jeg har det på min bil og bunnpanna er ikke mer enn ca 4 cm fra bakken ;)

 

Det stemmer det. :) Din er j sykt lave. Har du modifisert noe eller bare senket den? :)

- 83 VW Jetta c

- 91 VW Scirocco GT2 turbo

- 08 VW Fox 1,4 tdi

- 75 Audi 50

- 76 Mini Morris Cab - 78 VW Polo LS - 82 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en ting med det nye gliset;

Det finnes virkelig INGEN grenser for hvor seint denne bilen går! Herrefred ass.. Jeg tviler vel på om den gjør 0-100 i det hele tatt, og hvis den får tynt seg opp mot tresifrede km i timen tar det nok lett en time eller to.. Bobla med original 1600 er jo racerbil i forhold.

Derfor: Jeg har en kollega som har en 1,6 fra en golf2 stående hjemme som jeg kan få gratis. Passer denne i Golf1? Tenker på motorfester, girkasse etc. Og hva med eksos?

1966 VW 1300

1983 VW Golf 1,1

2002 VW Polo 1,2

1999 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår