Gå til innhold

79-Volvo 242 Gatebil Prosjekt

Ranger emnet

_DuDe|

Anbefalte innlegg

Da har jeg gått til innkjøp av en ny gammel bil:)

79-mod Volvo 242 turbo:)

Bilen er meget godt beholt og 99,9% rust fri og har gått bare 119tusen km..

Jeg har kjøpt bilen slik den er nå av en som har gått lei prosjektet....

Jeg fikk med Hestec datasprut(nytt i eske med kvittering på 20lapper), nye større dyser og nyttt 3"effektanlegg i fra turbon å bakover:)

Motoren er i fra en 96mod 940 altså en b230fk motor:)

Planen for bilen er å få den 100% strøken og sette inn bur og 2stk bøttestoler og motor på litt i overkant av 400hk:D

DSC00423.jpg

DSC00422.jpg

DSC00424.jpg

1324684-bilde5-100_0104.jpg

1324684-bilde6-100_0041.jpg

SIGNATURREGLER: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

se her :D:D nok et herrejøsses volvo242turbo prosjekt:D åsså på hadeland da... du heter ikke kjetil vel?? hørte rykter om at du hadde handla bil..

Strøken vogn hvertfall.. du får ta en tur nedpå verkstedet for en jug en dag!!!

Hmmmm.. ja det er meg ja... kan sikkert ta en tur nedom verkstedet på en jug jeg vettu hvis jeg hadde hvist hvor og hvem du er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken front og bakende skal du ha på bilen hadde du tenkt?

Pen farge ja.. Blir morsomt å følge med! :)

Bakenden blir som den er... skal bare få tak i nye lykter(røde og hvite)

Fronten skal byttes med 83 eller 84 fronten.... husker ikke når den kom jeg men er ihvertfal det panseret uten noe snute i det heletatt(hvis noen har det liggende billig så er det bare å rope ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer:D driver nedpå verkstedet overfor hotellet vi vettu.. men jobber mye seint om dagen så er ikke så mye tid til å være der.. har også vært noe plaget med innbrudd i det siste, så jeg har flyttet alt av verdi til et sikrere sted. Du får behandle denne nye damen litt mer pent enn du gjorde med den gamle dieselpurka di da:D:D heheh den fikk smake pisken den...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jee dritlej ælle somm skar bygge sej flere 242`r på hadeland! Mår dom gji sej!! :P

Neida, blir bra detta Kjetil:) Min motor blir gåendes som den er i sommer, så bygger jeg ny til vintern at. Satser på 300++..Holder nok i massevis for meg:) Må jo ha bil så jeg kan kjøre ifra nye bruksbil min:D

Volvo S60 2.0l Turbo

Volvo 940 GL

Volvo 240 GLT

Volvo 242 Turbo

x Volvo 850 T5

Lenke til kommentar
Del på andre sider