Gå til innhold

FAQ og guider

Ranger emnet


al3x

Anbefalte innlegg

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Siden alle spør om kobling på faclift-lykter, kan jeg legge ut hvordan du skal koble det.

 

Her sakset fra audiclub danmark:

 

 

Højre:

"Stik til nye lygter -> Stik til gamle lygter

 

1 Fjernlys (Lilla/Sort) -> (4 Hvid/Gul)

2 Nærlys (Rød) -> (5 Gul/Hvid)

3 Positionslys (Lilla/Gul) -> (1 Grå/Rød)

4 Stel (Brun) -> (2 Brun)

- Tågelys (ikke monteret i de nye lygter) -> (3 Grå/Grøn)

5 Lygtereguleringsmotor signal (sort ell. Hvid) -> (2 Brun/Hvid) Lygteregulerings stik

6 Lygtereguleringsmotor stel (Brun) -> (3 Brun/Blå) Lygteregulerings stik

7 Lygtereguleringsmotor +12V (Blå) -> (1 Gul/Hvid) Lygteregulerings stik

8 Monteres ikke"

 

 

Venstre:

"Stik til nye lygter -> Stik til gamle lygter

 

1 Fjernlys (Lilla/Sort) -> (4 Sort/Hvid)

2 Nærlys (Rød) -> (5 Gul/Sort)

3 Positionslys (Lilla/Gul) -> (1 Grå/Sort)

4 Stel (Brun) -> (2 Brun)

- Tågelys (ikke monteret i de nye lygter) -> (3 Grå/Grøn)

5 Lygtereguleringsmotor signal (sort ell. Hvid) -> (2 Brun/Hvid) Lygteregulerings stik

6 Lygtereguleringsmotor stel (Brun) -> (3 Brun/Blå) Lygteregulerings stik

7 Lygtereguleringsmotor +12V (Blå) -> (1 Gul/Hvid) Lygteregulerings stik

8 Monteres ikke"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vil bare informer om at: det å hente ut singnal for vakum\ overtrykk mellom bensintrykksregulatoren og innsuget ikke er helt bra... har sett flere som har skrevet det på vwaudi-club.

 

fant dette innlegget på vwaudi-club:

 

Den personen som har sagt at det er OK å hente signal for vakum/overtrykk på bensintrykksregulatoren din burde henges

Det ser veldig provisoriskt ut det du har gjort og som sagt får du lekkasje under drag kan du si good bye til motoren din iallefall. Mager, mager blanding.

 

Du skal bestandig hente ladetrykk fra den fremste slangen på innsuget ditt nærmest radiator. Den kommer opp fra avlastningsventilen og har korrekt trykk og gir deg ingen andre ubehageligheter en lite ladetrykk om slangen lekker. Du må selvsagt bruke T kobling og slangeklemmer, ikke strips.

 

Dump skal ingen VAG biler ha. For å få lyden, sett på Forge avlastningsventil som resirkulerer som orginalt og et åpnet filter. Vips du har lyden.

 

OG DETTE

 

En liten ting til ettertanke.

Anbefaler å ikke ta ut signal til ladetrykksmåler eller noe annet i fra slangen til bensintrykkregulatoren. Grunnen til dette er ganske enkel. Hvis du skulle få en lekasje vil ikke bensintrykkregulatoren gi det korrekte trykket og motoren kan få for lite bensin ved ladetrykk. For lite bensin kan bety smeltede stempler, brente ventiler eller tenningsbank som kan medfølge en del skade.

 

Anbefalingen er å ta ut signalet til ladetrykksmeter og andre enheter fra en separat slange eller eventuelt slangen til dumpventilen (avhengig hvor den henter trykket før eller etter gasspjellet)

 

jeg henter nå singnalet fra slangen som går mellom avlastningsventilen og den fremste slangen på innsuget mitt nærmest radiator. Å jeg får det samme resultate dær...

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

kan jo legge til bytte av N75 magnetventil, sammen med bytte av resirk. N75'en ligger rett ved siden av..

 

Samme fremgangsmetode ved demontering av fanger og bjelke forran. Løsner de 3 slangene som er festet til N75'en. Kobler så fra den elektriske koblingen.

Plugger bare i den nye N75 J, H eller vanlig igjen slik som den gamle stod!

 

addet litt på The Gølf sine bilder..

 

N753.jpg

 

N754.jpg

Grunn til bytte av magnetventil?

N75 H og J er sterkere enn den orginale N75'en. Mange har fått problemer med å holde turbotrykket oppe når turtallet bikker over 4-5000. Men disse bilene har vært chippede biler, og kjører jo dermed med høyere trykk..

Svaret har ofte vært en svak N75. Bytte til H eller J typen har forbedret dette og gitt et mer stabilt trykk hele veien.

 

Koster ikke skjorta heller! 600-700 hos møller. :)

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Det er bare N75J og H som skal monteres oppned.

Logikken er den at den lengste "tuten", alltid skal inn i innsugsslangen!!

Dermed blir J og H stående motsatt vei av orginal.

:)

 

eg monterte min slik den gamle stod.. funker fett og trykket holder seg lenge.. :)

eg har da igjen hørt at N75H monteres slik som orginal. og J skal monteres motsatt..

96 A4 1.8TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår