Gå til innhold

Opel Rekord 24V's: Opel prosjekter! Mega update!!

Ranger emnet


Opel Rekord 24V

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt rart å se at du står der å jobber med asconanen på byåsen vgs for ett par år siden. Akkurat nå sitter jeg på klasserommet å ser innpå verkstedet der du gjorde arbeidet. Jobber du som biloppretter nå eller?

Har du noen nye bilder og slikt av asconanen?

 

MVH

 

killergolf

Vw Caddy 1987 Soon TDIC

X biler:

Volvo 240 Gle 1986 Savne på

Vw Golf 1992

"Old Vag's never dies, they only go faster"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jobber på maskinagentur. de siste bildene dær er fra før snøen kom, de er de nyeste, skal gjøre den helt ferdig før sommeren kommer.Du har Ole Fossum ja?

 

Må hæls fra Emil Koren. :)

 

Arbeide der ja , snakke litt om d hanj Ole :p

 

Skal hilse så snart vi kommer igjen fra utplassering..

 

Gleder meg til nye bilder!

Vw Caddy 1987 Soon TDIC

X biler:

Volvo 240 Gle 1986 Savne på

Vw Golf 1992

"Old Vag's never dies, they only go faster"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

i189276834_87213_3.jpg

 

OMC060.jpg

 

En Rekord som jeg har hjulpet en kompis å bygge.

divastra015.jpg

 

Min vectra A turbo 4x4

attachment.php?attachmentid=19452&d=1218567491

 

i189419832_82962_3.jpg

 

En omega A 2.6 cd jeg lakkerte pussa opp og hel-lakkerte rundt påsketider i fjor. blir senk og kantfelger på den denne sesongen:)

DSC_0763.jpg

 

DSC_0446.jpg

 

attachment.php?attachmentid=19627&d=1218811696

 

 

Har bygd om til 5bolts understell og restaurert noen 400felger var ganske dyrt å få laget understellet, men jeg skulla ha de felgene:) satt samtidig på Monza GSE bremser.

Rekord 3.0 24V

4stk.senator 3.0E selges i deler

tlf 41643425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bygd en Monza og en rekord 3.0 i det forrige året:)

 

Ja skjer mere enn dere tror på denne fronten også

 

Bil status

 

-Vectra Turbo 4x4 går som en klokke med nye vinterdekk

 

-Rekord 3.0i 12v sort. orginal farge

kjøpte tidlig i sommer ett tomt karosseri satt 2,2i i den før. hadde en commodore stående med en C30NE motor i. så da begynte jeg og bygge om. det som er gjort er med den er:

-5-bolts forstilling fra Senator A med 3.0 bremser.

-Rekord sperreaksel med 5bolts stikk aksler fra commodore B GSE

-2.5" Eksos med 2potter

-Rekord 2,2i svinghjul og cluch

-Getrag 240 gearboks

-Vectra A radiator med el vifte.

-Senket.

-17" BBS rx felger

-lakkert sort inne i hovedlykter

-sotet blinklys

-Røde baklykter

-rubbet og polert.

-+++

 

Bilen funket kjempe fint, gjikk også veldig greit deilig å høre å kjøre en bil med 6er igjen. Hadde sjåfør på bilen under ett gatebil treff og han glemte å skru på el vifta, bilen kokte og jeg ba han om kjøre en tur så bilen fikk kjølt seg ned, men desverre så kjørte han alt for langt helt alt sto i 7stein:S fikk etterhvert start igjen og fikk bilen hjem. reiv av toppen fikk overhalt og plana den med nye tettninger og greier kjøpte også ny vannpumpe . Satte motoren sammen igjen, startet opp og ingen oljetrykk. Ble nokk for mye vann i olja så d gjikk hardt utover rådelagerene Da var d bare å begynne å rive alt ut igjen, girboks å alt må ut er bare å glemme å skru av bare motoren. når alt var ute ville jeg bruke toppen som jeg hadde overhalt så da flytta jeg over toppen, servoen, dynamoen, svinghjulet, toppen, fordeler, starter, vannpumpe og insp. anlegg ville ha C30NE Motronic insprøytninga så da måtte jeg bytte over reimhjul og lage feste til veivføleren. lempa alt i bilen igjen startet opp gjikk fint i 2 minutter så forsvant oljetrykket. plukka ned bunnpanna å der lå d store biter av register sleiden, så om oljetrykket for forbi kjedestrammeren eller om det var noe annet feil vet jeg ikke. da var d pån igjen rive alt ut igjen!!! så kjøpe ny motor å flytte over alt rundt dein igjen for å få motronic insp. men flytta ikke med toppen denne gangen. har nå startet opp igjen og alt ser ut til å virke bra

 

-Opel Ascona B 2.0E med 400felger står vinter lagret i garsjen

 

-Rekord 3.0 24Ven står ute har fått nye hjulbuer bak og sund plukket motor. har kjøpt ny motor som skal inn snart. skal få ny lakk etterhvert også.

 

-Rekord 2.0S km stand 60 000km står bare vinterlagret

 

-Monza A 2,2i Hehe. Årets vinter bil! eller ehm. bilen hadde rustne forskjermer rustne hjulbuer knust fronrute baklyktene var ødelakt knust frontfanger knuste blinklys knust grøftlys bremsene hang ingen eksosanlegg en rusten dør+++ Kjøpte den av en kolega for ca en mnd siden. skulle bare brukes i vinter. men så begynte jeg å fantasere. dermed ble d kjøpt Azev a felger 10X17 og 8,5x17. og noen 225/45 vinterdekk.

 

planen er at bilen skal lakkers Rød med sorte lister og hvite felger første helga på desember.

 

gjort til nå:

 

-Sveist inn nye hjulbuer som er valsa samt nytt blekk foran og bak bakhjul begge sider.

-Nye forskjermer hadde liggende

-bytta blinklys grøftlys og baklys med refleksplate med noen jeg hadde liggende.

-Ny dør ferdig sparkla, hadde liggende

-GSE vinge. hadde liggende.

-Sveisa frontfangeren

-ny eksos 2" med 2 potter

-stabstag forann, hadde liggende.

-v skjerm ferdig sparklet

-startet sparkling på bakskjermer

-sveist badlook. nesten ferdig sparklet.

- har endel igjen også da men satser på å få på lakk første helga på desember.

 

Så kort sakt denne bilen kommer til å bli rød med sorte lister og hvite felger ingen krom. sorte vinduer. senterkoppene kommer fra omega b tror jeg må få laget noen fester til de da.

 

Kommer endel bilder hær.

attachment.php?attachmentid=26057&d=1227808579

 

attachment.php?attachmentid=26058&d=1227808579

 

attachment.php?attachmentid=26059&d=1227808579

Rekord 3.0 24V

4stk.senator 3.0E selges i deler

tlf 41643425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår