Gå til innhold

"Sånn går nå dagan"

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Godt å høre at ting tar tid hos andre også..

 

Det har vært en treig periode over lengre tid nå hva angår bil her.

Det gjorde ikke saken bedre at jeg reiv av eksosen på fører sida da jeg tok ut bilen til 1 mai.

Rygga opp fra låven der bilen var lagra og hekta heddersen i en stein. Dro eksosen 15-20 cm fremover..

Må ut med motoren for å få reparert det. :iconsm

 

 

Skal få ordnet det. Har lyst til å kjøre :cab i sommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Svar 561
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

jaja da var sessongen 2009 over for Kvalvik Motorsport

Vi deltok ikke på siste steven i Sundsvall grunnet et tenningsproblem vi ikke har kommet til bunns i.

 

Ellers kan vi vel oppsummere med at vi må si oss fornøyd med den kunnskapen vi har tillegnet oss.

Basisoppsettet ser ut til å lever 6,40 runder og det er enda mye og gå på.

 

6,44 @ 356 km/t som best

 

ellers har vi måttet overhale motor to ganger

Lenco'n har vi måttet opp med en 5-6 ganger

vi har kjørt i stykker mellomaksel yoke og skadet noen chassis rør

Har et karosseri å reparere. (mye jobb ja) samt et uoppklart tenningsproblem, men alt i alt fornøyd

01082009286.jpg

Shot with N95 8GB at 2009-08-17

 

01082009287.jpg

Shot at 2009-08-17

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Har begyndt å jobbe litt på 67hgv prosjektet.

Var sandblåst og grunnet når jeg kjøpte den så det gjør jobben litt mere behagelig for den som skal jobbe.

 

 

bilde011.jpg

 

Ikke voldsomt angrepet av rust men noe blir byttet nå og noe seinere i prosjektet. Venstre fothus bak og en av forsterkningene samt venstre bakskjerm er byttet så langt.

Dette er de store jobbene

Noe rust er det jo rundt omkring i ruterammer og rundt baklukelista

 

bilde014.jpg

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått dratt inn ramma og jobba litt på denne i helga

Montert akslingen og prøvemonterte motor i kveld

 

bilde017.jpg

 

MAskinisten er en lt1 fra Camaro sånn ca 96 modell som jeg ikke helt planlagt handla på E-Bay. Det fulgte jo med en 4l60 kasse på kjøpet da så for $1075 var vel ikke dette så galt.

Komplett med alt så vidt jeg kan se.Perfekt cruising kombinasjon sammen med 3.08 ratio i bakasel

 

bilde020.jpg

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Må kanskje prøve å få tatt den jobben på det Corvette karosseriet også før vinteren er over?! Om det finnes et egnet lokale å disponere?

Jeg får kanskje ta meg en tur over på nyåret for å diskutere hvordan vi skal få gjort det før sesongen starter igjen?

 

Jeg bor ikke så langt unna lenger heller, har bosatt meg rett over på sørsida nå så.. Gamle butikken ved traktorverkstedet. ;)

 

S1031252.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Har fått litt tid i garasjen nå i påska så må vel prøve å få montert pressa på denne 69HT'n

Har stått på en nyere modell Mustang denne så det er ikke bolt on

Kompressoren er en Procharger P600B .Disse er ikke " Self Contained" så det kreves trykksmøring fra motor samt oljeretur.

Bar måttet flytte opp innfestninga til dynamo samt flyttet servopumpa over til høyre side av motoren.

Monterte serpentin reimhjul på begge da reimhjulet på veiva var slik

Blir spennende å se hvordan det virker. Pressa er relativt høyt giret så regner med bra ladetrykk

 

01042010381.jpg

Shot with N95 8GB at 2010-04-02

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår