Gå til innhold

Kjøp av Chevy Van, tips?

Ranger emnet


DiNGo

Anbefalte innlegg

Har begynt i jobb.. og skal spare opp ca 30 - 35.000 kr og lurer på hva jeg burde se etter når jeg kjøper meg en Chevrolet G20 Beuville eller G30.

 

Har mest lyst på G20. Og gjerne uten feil/rust. Må ha 6.2 diesel og automat. Har planer om å ha den som bruksbil og til transport av store ting. Må være klasse B. Og helst ha en slik ordning at jeg kan ta ut bakseter og skyve inn en seksjon (f.eks dobbelseng) for lange turer. Vil ikke ha høyt tak, og vil gjerne heve van'n littegrann. Bruksbil lowrider er bare no tull.

 

Hadde ikke gjort no om motor / gear er nyoverhalt.. For har hørt at det er no forbaska drit å få fiksa på. Vil helst ha en årsmodell ca 86 - 87. Er priskravet mitt bra?

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga 17.000 for min 89 G30 med 8 seter. Har kostet på den ca 20.000 og enda er det en dårlig bil jeg har. Innredninga er i ferd med å dette fra hverandre, motoren har høyt drivstofforbruk og den har rust i bakdøra.I tillegg er alle dørpakningene råtne og lakken dårlig.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga 17.000 for min 89 G30 med 8 seter. Har kostet på den ca 20.000 og enda er det en dårlig bil jeg har. Innredninga er i ferd med å dette fra hverandre, motoren har høyt drivstofforbruk og den har rust i bakdøra.I tillegg er alle dørpakningene råtne og lakken dårlig.

 

Med andre ord, så må 30.000 kr være nok til en som er god ? Gir maks 35.000 kr. Jeg kjenner noen som hadde G20 87' model helt fra den var ny. Den har vært den beste sliteren han noengang har hatt.

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOm tidligere evnt er det rusta som er å sjekke nøye etter. starcraft har som regel rust under siderutene bak. Unngå 6.2 diesel!! Bensinmotoren er som regel litt snillere mot drivverket og i store trekk mere driftsikre.

Skal ikkeskjære alle 6.2 diesel under samme kammen. Noen kan gå rulle problemfritt i mange år mens andre har problemer. Beste motorene er de rundt -92 og -93.

G20 har 5 bolt hjul og et noe mykere oppsatt understell i forhold til G30

Betal heller litt mere for en bil som er bra enn å kjøpe en billig bil for å fikse på selv. Det lønner seg skjelden.

 

Lykke til med handlingen

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye i forskjell på drivstoffutgifter på 5,7bensin og 6,2diesel.

 

Sparer du opp 15 000 kr ekstra, bruker du de pengene på 1 uke ferie i polen med installering av gass-anlegg, da halverer du nesten drivstoffutgiftene.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye i forskjell på drivstoffutgifter på 5,7bensin og 6,2diesel.

 

Sparer du opp 15 000 kr ekstra, bruker du de pengene på 1 uke ferie i polen med installering av gass-anlegg, da halverer du nesten drivstoffutgiftene.

 

Må bare si meg enig. Ca halvering av milkostnaden ved gass er en god grunnregel ja!

Det er i motbakke det går oppover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt i jobb.. og skal spare opp ca 30 - 35.000 kr og lurer på hva jeg burde se etter når jeg kjøper meg en Chevrolet G20 Beuville eller G30.

 

90+ er mulig å få for 40-50... da er vel ikke "hvis han koster på seg en '90 eller nyere" så veldig feil å si?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, er vel bare å få en kvittering på at motor og automat er nyoverhalt, og sjekke alt for rust, kansje en NAF-test. Vil ha G20 1987 ca. De ligger lavere i pris fordi de er eldre, ikke nødvendigvis fordi de er i dårligere stand. Det med en uke i polen og installere gass-anlegg virka fornuftig :) Men kan det gjøres på 6.2 diesel?

Galant 2002 comfort sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okai, er vel bare å få en kvittering på at motor og automat er nyoverhalt, og sjekke alt for rust, kansje en NAF-test. Vil ha G20 1987 ca. De ligger lavere i pris fordi de er eldre, ikke nødvendigvis fordi de er i dårligere stand. Det med en uke i polen og installere gass-anlegg virka fornuftig :) Men kan det gjøres på 6.2 diesel?

 

Er kanskje få som har overhalt slikt da, men tro meg, det er et helvete å skifte toppakninger på slike biler!

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gass (LPG) fungerer kun på bensinmotorer. Bensinvan er somregel billigere enn diesel...

 

Det er ikke riktig!

 

Propan vil på en dieselmotor fungere slik at en større prosentandel av den dieselen som sprøytes inn i sylinderen vil bli forbrent. Resultatet blir at dieselmotoren vil få en økning i effekt. Det vil fungere på samme måte som lystgass på en bensinmotor.

 

Så da kan man jo velge å f.eks blande 50/50 med diesel og gass for å få et lavere dieselforbruk eller tilsette propan for å ta ut mere effekt!

 

Kostnadsbesparelsene i drivstoffutgifter vil være mye større med gass i en bensinmotor som kan kjøre på 100% gass. Der er tommelfingerregelen at kostnadene pr km omtrent halveres.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun på gass var det jeg tenkte på.

 

Det er til bensinmotorer det er vanligst å montere gassanlegg, noen formening om hvorfor?

 

Noen som forresten vet prisforskjellen på gassanlegg til bensin og diesel-motorer?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår