Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Servo er fint :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Hei!Jeg er gutt på 16 år, har veldig lite erfaringer med å skru :P Men har lyst til å starte "skru-karrieren" litt tidlig, og har heller ikke så alt for mye penger. Har sett en del på Volvo 360, siden de fleste er ganske billige... Er det noen her som vet hvilke standard motorer som er i dem? Hvor mye hester/nm/kw og volum motorene har? Og til sist; Er de fine å sladde med? :D det "kryr" ikke av grombiter til de bilene, hvis du har planer om og bygge litt etterhvert.. ville heller ha kjøpt meg en 240(ikke fordi jeg har det) men fordi du får mer "grom" deler osv.. lamper,fjører ,dempere osv.. men hvis du ska ha en billig herjebil/mekke bil så funker nok 360 fet det.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Stemmer som Roger sier. Det er grunnen til at jeg gikk fra 240. Lite grombiter som drivverk som holder.. Må ty til spesiallagde deler.. Det får komme i ett senere liv, når jeg tjener litt bedre enn nå isåfall.. :P (Får just. koni til disse og, men ja.. Og dempere får man, Spax coilovers bak, de driver å tar frem ett sett til fram nå.) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aGor Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Ok, kanskje det blir en 240 (evt 740) i stedet. Siden de har bedre deletilgang, er jo kjekt det og :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Det er et lite problem egentlig, du får det du trenger. Skal du ha drivverk som er driftsikkert for 250hk+ har du ikke det i en 240 heller. Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Nei Haak, orginalt holder ikke girkassa lenge med 250+ hk, men lenger enn 360-drivverket. Og det koster slikk og ingenting for ny kasse, lettere og bytte kasse på 240 enn 360, og 4 lapper for ny TrueTrack diff.. Den holder vel 5-6-700 hester... EDIT: Men du får billig morro med en 360 og vinterføre/blaut asfalt.. Bare ikke med mange 100 hester ekstra.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Here we go again:D Er klar over det, men en 360 tåler kanskje 200 hk drfitsikkert og en 240 250 hk, da er jo ikke forskjellen så evig stor helt orginalt. Problemet er jo som du nevner at det er "litt" mer enn bare girkassa som må byttes på en 360.... Er jo ikke forbudt å bytte drivverk på en 360 heller da;) Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 360 diffen tåler faen meg ikke orginaleffekten engang.. 240 drivverket holder endel bare man får bytta ut kassa.. og det er litt enklere og få i en ordentlig kasse i 240n enn i 360n.. m90 er jo bolt on og tåler mer enn hele 360 verket tilsammen :) Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 Er jo ikke forbudt å bytte drivverk på en 360 heller da;) Nei, men problemet er at man finner jo ikkenoe som går til 360'n, som man kan bytte til.. Og allikevel få det godkjent.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiat råner Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 jeg er også 16, å i år fikk jeg låv til å kjøpe jordebil av fadern, jeg ente først opp med en 360 med b200k motor. bilen fungerte som faen den, frem til klutsjen gikk til helvette, prøvde å bytte, men hadde ikke skrudd så veldig mye før, får å si det sån, så den ente på høggern, men jeg klarte å enne opp med en 360 til, her skjedde akkurat det samme, men her klarte jeg å bytte den, men det er en helvettes drittjobb. så jeg vil anbefale deg å kjøpe en 240 i stede. det holder bedre og er mye lettere å skru på. Siter volvo 850 10v bruksbil volvo 340 dl crusebil volvo 245 jordebil Kjørecomputer ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 nå er det ikke akkurat laga for jorde-rally heller da.. jeg hadde aldri prob me min clutch.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiat råner Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 sant nok Siter volvo 850 10v bruksbil volvo 340 dl crusebil volvo 245 jordebil Kjørecomputer ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 360 er rå bil det, og som guldbrandsen sier har 360 volvomotor.. de e råe å sladde med, tro meg, men syns det er bedre å sladde med 240 jeg da men... 360 er også et sant hællvette å skru på.. Mye passer over fra andre volvoer, men alt er mye trangere og mye mindre gjennomført.. Som fiat råner sier så må du kløtsje pent.. den ene hans røyk etter 20 min og den andre røyk etter 5... men fytti hællvette å morsomme de 25 minutta var..;) Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aGor Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Driver å revurderer nå :P Fikk litt penger til jul seh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Det er greie biler, som sagt.. Og det clutchproblemet, det kan skje med alle biler.. :) Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.