Gå til innhold

Turbo motor oppfører seg som suge motor!?

Ranger emnet

Brukroa-trimning

Anbefalte innlegg

måleren viser vacum men men ikke over trykk.. måleren viste faktisk vacum når jeg ga på i går og det betyr jo at motoren må suge til seg lufta gjennom turboen og filteret.. :shake kjeie greier detta.. men nå skal jeg snart dra og hente noen bedre eksos pakninger og muligens prøve den andre turboen så får vi se om det skjer noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det er en ting jeg driv å kødde litt med om dagen.. når jeg setter slangen til turbotrykksmåleren på innsuget så går den nesten ikke over 0 på måleren.. og skal den over 0 så må jeg ha bånn gass.. men hvis jeg setter den på trykkboksen så går den over 0 og over 1 bar om jeg vil det.. det er jo egentlig nokså logisk siden gasseren stenger.. men er det noen med AT motor som kan si hvordan deres oppfører seg? om måleren lett går over 0 kobla på innsuget? for ifølge måleren så har jo ikke jeg noe som helst overtrykk etter gasseren og da er vel mye av vitsen borte.. altså, når jeg ikke har bånngass så stenger jo forgasseren og da blir det jo sug i innsuget.. men om jeg holder jevn 3/4 gass så stenger den fortsatt nok til att motoren suger og det blir vacum.. det her begynner å bli irriterende.. turboen jobber som bare den men det blir jo ikke overtrykk.. er det normalt at det er såpass sug ifra motoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. hmm ikke lett og si problemet men høres ut som en velkjent feil en kamerat av meg har hatt.. skal høre med han :)

Volvo 945 tic 1996 / Nissan Navara 2006

Volvo 760 GLE Tic 1984 [X] / Volvo 240 GLE 1986 [X]

Volvo 745 TDI [X] Volvo 740 Tic 1987[X]

Volvo 240 GLE 1989 [X] Volvo 240 Tic 1988[X]

Volvo 940 1993 [X] Volvo 240 1985 [X] Volvo 240 1987 [X]

Lenke til kommentar
Del på andre sider