Flave Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Hvilket av disse systemene synes dere er best? Også lurer jeg på en ting både Subaru og Volvo bruker betegnelsen AWD på bilene sine, All Wheel Drive som subaru kaller det, men hvem var egentlig først ut med å bruke AWD-navnet? har noen knabba navnet fra den andre her.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 AWD er jo ikke noe merkenavn, som Quattro, det er en betegnelse, på samme måte som 4x4. :) Beklager om jeg missforsto spørsmålet. Siter Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flave Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Om det var merkenavn eller ikke det var det jeg lurte på. For det systemet som volvo har er ikke det samme som subaru bruker, så ynes det virker litt dumt at det heter det samme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 4x4/4wd har du trekk på 4 hjul AWD har du trekk på alle, også reservehjulet :hammer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
technophobia Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 4wd er jo som regel 3-hjulsdrift da :P volvo har vel torsen-differ.. trekker på to hjul frem til det glipper eller noe sånt noe. Siter Det er sunt bondevett å ligge bredt -Felleskaupet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OleJohnny Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Skal opp i rimelig ny Volvo for at "AWD"-en faktisk funker. Hvis ikke betaler du i praksis mange tusen for et lite plastmerke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 subaru har vel i realiteten det eneste med 4 hjuls trekk? I utgangspunktet 25% på hver hjul.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 helt til du svinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 4wd er jo som regel 3-hjulsdrift da :P volvo har vel torsen-differ.. trekker på to hjul frem til det glipper eller noe sånt noe. Volvo har ikke torsen nei. Det er det vag som har. Torsen er forsåvidt permanent Volvo har Haldex på nyere enn 99 og viskose på eldre mener jeg å huske. Haldex er FWD og suger, viskose er enda værre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Her er det ingen tvil, av de to så har jeg valgt Subaru. Tor ingen har enerett på bruk av AWD "navnet". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Volvo har ikke torsen nei. Det er det vag som har.Torsen er forsåvidt permanent Volvo har Haldex på nyere enn 99 og viskose på eldre mener jeg å huske. Haldex er FWD og suger, viskose er enda værre Kan du eller andre forklare litt nermere hva som menes med haldex og viskose? Er bare interessert i hva som menes, blir nok aldri å kjøpe volvo. Et viss firma i byen har ødelagt for det merket syns nu jeg. Ellers så har jeg bare prøvd Subaru med AWD, for å si det slikt så er jeg ikke skuffet. Men har ikke så mye annet å samenligne med. Veldig artig å leke seg med awd på parkeringsplass om vinteren med snø og is. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 http://www.wikipedia.org Står masse om haldex og viscose der Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 subaru har vel i realiteten det eneste med 4 hjuls trekk? I utgangspunktet 25% på hver hjul.. Så de har en form for diffbrems på framdiffen også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 sånn jeg tolket det her så: AWD-systemet på modellene med manuell girkasse har en mekanisk midtdifferensial for optimal fordeling av drivkreftene til for- og bakhjul og er i tillegg utstyrt med en differensialbrems for å redusere hjulspinn kilde: http://www.subaru.no/wsp/subaru_no/frontend.cgi?session=72pj6tba4a1gcx5mbg8novipsb5m13&func=publish.show&table=PUBLISH&func_id=1065&query=show_publish_local&l2=1003&l3=1065 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 sånn jeg tolket det her så: AWD-systemet på modellene med manuell girkasse har en mekanisk midtdifferensial for optimal fordeling av drivkreftene til for- og bakhjul og er i tillegg utstyrt med en differensialbrems for å redusere hjulspinn Tviler på at jeg har det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg