Gå til innhold

Hva skal jeg velge? Er litt lei bil problemer nå!!!!

Ranger emnet


Boosti

Anbefalte innlegg

Etter og ha bytta bil tre ganger på et år, begynner jeg og bli lei rust og motorproblemer. Først en Audi 80 med en motor som takka for seg, så en golf med brann i motor og skjult rust. Og nå en bmw med rust, dårlig drivlinje og diverse tekniske problemer. Alle er gammle biler, men det er da grenser for hvor mye problemer det skal væra. Ser ut som om jeg bare har uflaks :shake

 

 

Men hva skal jeg nå velge? Bilen bør koste i mellom 15-25000kr, og ikke gått lengre en 250000km. Er egnetelig åpen for alt, bare det ikke er for kjedelig og gubbete. Har litt lyst på offroad picup som hilux eller kingcab, men de i min prisklasse er som oftes sliten. Hvordan er disse bilene, no og satse på?

 

Kom med tips, akuratt nå har jeg ikke peiling på hva jeg skal se etter.

Begynner rett og slett og bli litt lei.....

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en Mercedes w124 230E :)

 

"Mercedes-Benz 124 er nylig blitt kåret til verdens beste bil totalt sett når det gjelder sikkerhet, økonomi, kjørekomfort og den bilen som ruster minst i verden frem til 2004 jf. test NAF"

Crime is Not my Style!

- Opel Vectra A 1991. Vectra A 2000 fangere ønskes kjøpt, ta kontakt.

x Mercedes 230E W124

X Bmw E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråkesykkel? Problemfritt bilhold til den prisen er UMULIG, ihvertfall om man skal ha en bil som ikke er kjedelig og gubbete

 

 

Er ikke ute etter en 100% problemfri bil. Da det altid er noe fiks med eldre bile til den prisen. Men så mye problemer jeg har hatt, spes på de to siste bila. Er ikke normalt, har nå punga ut flere 1000 i rep vær månede.

 

ikke skyt meg nå men du får jo en veldig grei 240/ 740 til dem penga der..

 

Volvo kan jo alltids gå ann..den er jo drift sikker ...har ikke kjørt så mye volvo. Men jeg syntes både det og merce kan virke litt kjedelig. Bli kansje litt vel anonymt for meg.

Kvalitetsbevisst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en Mercedes w124 230E :)

 

"Mercedes-Benz 124 er nylig blitt kåret til verdens beste bil totalt sett når det gjelder sikkerhet, økonomi, kjørekomfort og den bilen som ruster minst i verden frem til 2004 jf. test NAF"

 

Må si meg enig med den.

Pappa har hat en 230 i en del år nå.

Alt fungerer like fint som den dagen han kjøpte den.

Super bil som tåler mye.

Og fin er den og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt turbo volvo et par ganger...går jo greit nok det. Men får man en brukbar enn til 25 lapper da?

Du kan finne en ja! Men de ser ikke så pene ut, siden disse turbo bilene ligger høyt i pris. Jeg vet om en som du kan få billig... 740TIC 88mod, chip, eff anlegg, org volvo sperre som ble overhalt for noen år sia.. jeg har selv sett på og prøvd bilen.. Går meget greit. delskinn int.. Men den er litt sliten kosmetisk.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli kansje litt vel anonymt for meg.

 

Der har du hele problemet ditt.. Du kan ikke forvente å kjøpe en bil som ser bra ut og som fungerer bra, i tillegg til at den er rustfri for 15-20 000..

 

Det fins jo selvsagt biler som er fine i lakken, rustfrie og strøkne, men da er de gjerne kjedelige og gubbete, som du sier..

 

Og siden du i tillegg er redd for høy kilometerstand, er nok både Volvo og Mercedes i den prisklassen utelukket ;)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota,mazda og volvo er jo kjent for å være veldig driftsikre da,spesielt de litt eldre modellene. Men det er kanskje ikke de mest spennende bilene da,bortsett fra volvo 240/740 med 230et/ft eller noe slikt...det kan være veldig morro.

Audi A4 1.8t Quattro go`biln

Peugeot 406 arbeidsbil`n

Tidligere: Volvo 740,Datsun picup,2x ascona,boble,BMW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toyota, Volvo eller Mercedes er klare vinnere...

 

Personlig har jeg en Toyota Corolla AE92 Hatchback, med 1.6 liter og 16v

Mange som sier at dette er en døll bil osv, men de har som regel aldri kjørt den heller, evt. så kjører de pappas audi som har råd til å betale alle verkstedturene..

 

min har 90 hester, og sparker relativt greit, blir ganske overasket over hvor for den går opp i hastighet hver gang, får også en innsprøytsutgave med 103 hester eller no, den er noe villere, også har vi jo GTI'en som er på 125 og redline etter 7k.

 

ikke la 1.6 skremme deg ;) Går mye bedre en de høres ut, og skal love deg at de tåler juling, hatt min på både 7 og 8k uten at det ryker eller tikker av min <3

( )Volvo 940 turbo

- Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." -

- La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du finner deg et rustfritt eksemplar av bilene nevnt over (Volvo, Merce, Toyota og visstnok Mazda (har ingen erfaring med Mazda)), så kan du heller bruke pengene du sparer på reperasjoner til å gjøre den litt fetere, det er gulltips nr. 1! Kjenner mange som har brent seg på å kjøpe en bil de likte utseendemessig, der de har oversett alvorlige mangler..

 

Edit: Er sant som Kenito sier, kjenner en som hadde en Corolla 1,6 16v, vet ikke om den hadde innsprut, men den kjørte fra min 240 med b230a (2,3 forgasser) og 110 hester.. Gikk likt med en kompis sin 240 GLT med b23e (2,3 mekanisk innsprut) og 129 hester.. Ikke at noen av de bilene gikk godt da, men folk ser seg ofte blind på motorstr og hester og glemmer hest/vekt.. På den andre side har ikke 1,6 noe særlig med dreiemoment.. Men alt dette er glemt når du har kjørt et år uten nevneverdige problemer (for problemer er det alltid med en gammel bil).

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår