volvo power Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 sliter med at hovedpumpa under bilen bråker ganske mye. i tillegg får bilen litt lite bensin(95 mod chippa FT). hoved pumpa og mate pumpa er begge orginlpumper til enn b28e. men siden hovedumpa bråker, er vel det ett tegn på at matepumpa har røke? men eg har liggande ei mate pumpe frå bilen (95 mod940)som motoren satt i, men har hørt att dette kan vere kombinert mate og hovedpumpe? om det er det, vil det vere skadleg på noen måte å bruke denne saman med den andre hovedpumpa under bilen? ble litt dårli forklart, men håper noen skjønner og kan gji meg ett svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hvis den begynner å bråke veldig kan det være ett tegn på slitasje ja.. Min klagde veldig før den gikk over til de evige jaktmarker... Det er ikke sikkert at matepumpa er skrot, det er vel som regel hovedpumpa som ryker pga at den er for liten? 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hoved pumpa skal ikkje vere meir enn ett par år gammal... men ein veit jo aldri da! men så mye bensin som v6'n brukte kan ho da umulig vere for lita?hehe.. den mekaniske innsprøytninga krevde vel høgare trykk og.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 ingen som veit korleis det er å køyre to hovedpumper i serie? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 ingen som veit? har problmer med att bilen går magert(plugga er kvite), lurer derfor på om noen har erfaring med att dette kan skyldes enten mate eller hoved pumpa? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240tuning Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Hovedpumpa vil lage mange rare lyder(gurgle/surkle) dersom matepumpa er defekt. Det er også en hard påkjenning for hovedpumpa når matepumpa ikkje fungerer, fordi hovedpumpa må suge bensinen gjennom matepumpa. 86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil 88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil 86- Volvo 240 GLE (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Jeg hadde samme problemet på min. Jeg byttet først pumpa under bilen, men det var fortsatt ulyd. Så byttet jeg pumpa i tanken og nå fungerer det som det skal. Ulyden forsvant... Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo power Skrevet Desember 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 takker for svar:) Men da må eg bare bytte pumpa da, er ikkje vanskligare:) Men er det noen måte å se forskjell på åpumpne som ble brukt i 940, tenker da på den typa som er vanleg matepumpe, og den typa som er hovedpumpe?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Du kan jo også montere en Bosch 044 pumpe under og en i tank eller en walbro pumpe i tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Apropos "Warlbro", hvorfor har _alle_ med Nissan 200SX Warlbro pumpe? :P 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg