Gå til innhold

får bilen til å skjelve..

Ranger emnet


zzxfelix

Anbefalte innlegg

hei, sliter litt med bilen min...

for en stund siden begynte den å "skjelve"..d skjer når jeg kjører f.eks i førstegiret.. hvis jeg ikke gir nok gass begynner hele bilen å riste. Men gir jeg mer gass ordner det seg..og det skjer ikke i høyere gir..virker som om den er svak på lite turtall.. skjønner ikke helt hvorfor det blir slik?

Trodde først det var meg, men det er det ikke..

har skiftet pluggene og ledningene, fordelerlokket.. lurer på om det er noe feil med bensinfilteret, virker som om den ikke får nok/rett blanding. Noen som har vært bort i dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei.. skal ikke bare kjøre i 1.gir.. men det er når man står i et kryss f.eks.. å man skal kjøre, så må jeg slure ekstra med klutchen slik at den ikke skal gå så ujevnt.. den rister skikkelig hvis jeg ikke gjør det. Du kan tenke deg nybegynnere som kveler motoren og har kenguru-hopp. Dette minner om det. Den var ikke slik før, den ble bare plutselig slik for noen mnd siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke sikker på turtallet, har mer med clutchen å gjøre.. må være så forsiktig når jeg slipper den, slure masse.. til bilen har fått fart.. virker som den sliter med å bli dratt i gang.. men kan godt være et motorfeste som er løst, har vært borti det tidligere, men da var det ikke slik.. da løftet hele motorn seg når man satte skifta gir/bremsa.. skal sjekke videre jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja.. skifta clutch for ca. ett år siden..har fungert supert helt til nå..

men det er bare nå og da den "hopper" prøvde å få d til i sta, men det gikk ikke.. så jeg skjønner egentlig ikke helt hva som skjer. Men det første som slo meg når den begynte slik var clutchen.. hm.. kanskje jeg skal få noen til å se på den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du vært bort i at bilen kan riste p.g.a det?

vet at den ene drivknuten foran på venstre side er litt gåen.. så den skal jeg skifte..men at det kan være det, er jeg usikker på. Hele bilen rister som bare juling.. Skulle fått noen til å sitte på, for det er helt underlig. Tror det enkleste blir å høre med et verksted etter jul.. blir aldri billig fikse den feilen uansett.. Hørte at det var ganske vanlig på golf 3 100hk at de ble ujevne på gangen når de blir eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, bare en kompis av meg som har en golf 2 vell å merke, å han sliter med at han må slure myye for å løse den pga at begge indre drivledda er ødelagde.

* Golf 2 1986 (Vraket)

* Golf 2 1992 (Vraket)

* Golf 2 1985 (Solgt)

* Golf 3 1992 Vr6 (Solgt)* Golf 2 1991 (Solgt) * Bmw 523i 2001 (Vraket)

* Bmw 520i 1996 (Solgt) * Bmw 520i 2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår