Mazda 626 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hei! Må skifte termostat på min 1.8! Har hørt jeg må av med servopumpe og dynamo, men er det mulig å gjøre jobben uten å demontere noe av dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars y Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 den sitter under vannpumpa om jeg ikke tar helt feil... Siter 97 Eclipse GSX 97 BMW 523ia E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 den sitter under vannpumpa om jeg ikke tar helt feil... Det er riktig, tror jeg. Men lurer altså på om man absolutt må av med dynamo og servopumpe??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Det er riktig, tror jeg. Men lurer altså på om man absolutt må av med dynamo og servopumpe??? Yupp, men det er jo fort gjort. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Yupp, men det er jo fort gjort. Takk for svar! Det som bekymrer med litt er det at jeg da må få riktig spenn på drivremmene igjen. Det er vel ikke så enkelt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grev1 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Bare sjekk hvor stramme de er før du tar av morroa, så justerer du etter sånn de var når du setter det sammen igjen:) Siter Octavia MK2 Golf MK4 RX7 FC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ultimateVW Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 servopumpen må du av med men ikke dynamoen. Siter 92 Audi V8 Quattro 90 Corrado G60T 71 VW 1302S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 servopumpen må du av med men ikke dynamoen. Men det kan absolutt være en fordel mtp tilgjengelighet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Prøvde å få ordnet det idag. Gikk løs med mot og vilje...men klarte/turte det ikke. For det første skjønte jeg ikke hvordan dynamoen skulle tas av. Fikk skrudd opp de to skruene som holder den fast, men det virket som drivreimen holdt den fast. Hvordan får jeg løsna den (eller er det de???). Så også litt på servopumpa, og den var jo megastor :D Skjønte heller ikke helt hvordan jeg skulle få av den(?). Hvordan slakker jeg drivremmene? Og det siste var at jeg ikke fikk tømt kjøleanlegget. De klemme som sitter der sitter jo megahardt. For man skal vel bare løsne den nederste slangwn på radiatoren? Ble mye dette men men... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Prøvde å få ordnet det idag. Gikk løs med mot og vilje...men klarte/turte det ikke. For det første skjønte jeg ikke hvordan dynamoen skulle tas av. Fikk skrudd opp de to skruene som holder den fast, men det virket som drivreimen holdt den fast. Hvordan får jeg løsna den (eller er det de???). Så også litt på servopumpa, og den var jo megastor :D Skjønte heller ikke helt hvordan jeg skulle få av den(?). Hvordan slakker jeg drivremmene? Og det siste var at jeg ikke fikk tømt kjøleanlegget. De klemme som sitter der sitter jo megahardt. For man skal vel bare løsne den nederste slangwn på radiatoren? Ble mye dette men men... Ikke for å være frekk men dette høres ikke ut som en oppgave for deg. Husk at ting ikke er problem men utfordringer, og visst man ofrer 2 kalorier, ser litt på hvor og hvordan ting er festet og tenker litt mer teknisk enn en husmor så er det null problem å få tingene av. Om du ikke har automatisk strammer på dynamo/vannpumpereima så ligger det en fjær under dynamoen som skal stramme den opp før man fester den, bare sånn at du er obs på den. Og har du først av alle reimene så kan det være like greit å sette på nye om det ikke er nye, så slipper du om en stund å måtte gå over det igjen. Og om du så skal bytte dem er det bare å skjære dem av med en kniv slik at du ser lettere. Lykke til... Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda 626 Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Ikke for å være frekk men dette høres ikke ut som en oppgave for deg.Husk at ting ikke er problem men utfordringer, og visst man ofrer 2 kalorier, ser litt på hvor og hvordan ting er festet og tenker litt mer teknisk enn en husmor så er det null problem å få tingene av. Om du ikke har automatisk strammer på dynamo/vannpumpereima så ligger det en fjær under dynamoen som skal stramme den opp før man fester den, bare sånn at du er obs på den. Og har du først av alle reimene så kan det være like greit å sette på nye om det ikke er nye, så slipper du om en stund å måtte gå over det igjen. Og om du så skal bytte dem er det bare å skjære dem av med en kniv slik at du ser lettere. Lykke til... Nei, det er godt mulig det ikke er en oppgave for meg, men må jo prøve :D Øvelse gjør mester, er det ikke det man sier. Ringte møller og de skulle ha ca. 1800 kroner for det og det nekter jeg å betale når jeg kan få gjort det selv til 300 kroner. Hovedproblemet mitt er at jeg ikke får av drivreima ved servopumpa. Noen som vil forklare meg hvordan det gjøres? Hvis noen kan forklare hvordan jeg tar av selve servopumpa ville jeg vært takknemlig for det også? Jeg har jo sett hvor termostaten er og sånn det er bare å komme til den som er problemet (obs, utfordringen :D)... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Reima til servopumpa strammes ved hjelp av en mutter med tagger på. Du skrur denne mutteren til reima er passe stram og så låser du taggemutteren med en mutter som settes oppå denne :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.