"Mr A." Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Baljene blir. Om de blir lakkert svarte eller sølv gjenstår å se. Bilen gikk som taxi i bergen fra den var ny i 92 til 98 tror jeg det var. Fikk tlfnr til første eiern hos bilia. Ringte og fikk prate med dattera hans. Forsto det slik at han er død. Hun og gubben hadde hatt den som bruksbil til 2002. Så ble den solgt også har den vært litt rundt omkring før jeg overtok den. Blir nok hos meg en god stund til. Var visst 89 mod pappa solgte:) Back to topic:) Sinnsykt fin den bilen din;) Den fortjener å bli tatt vare på! Ikke la rusten ta overhånd:) Alt for mange 240er med for mye rust, til å være lovlige.. Men blir bra! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Oktober 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Det der hørtes morro ut... Skal prøve å finne ut hvem som kjøpte bilen min ny også. Morro å se uttrykket på døm hvis de ikke bor langt unna da, fra kjedelig midnattsblå 240 med kapsler til litt mere fanzy volvo med kløs i..hehe.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Oktober 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2007 Takk takk :) Spurte om de hadde bilde av bilen som taxi, men hun hadde ikke noen som hun visste om. Skulle se igjennom noen familiealbum og div så skulle hun ta kontakt. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Hva for en guffe har du smurt på bilen din nederst? :P Så ikke helt klokt ut, ser ut som tante rust har vært slem mot deg. Finfin patent på viften, og det forundrer meg ikke at dekket vrengte seg litt. Med de dekkene du har, så kan jo dekke vandre et par dagsturer fram og tilbake på felgen din! :) Bare å fortsette i samme stilen her, så blir denne enda bedre enn den allerede er. Godt jobbet! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Den gule greia er epoxy-grunning. Er bare spraya på for at det ikke skal ruste inntil jeg får lakkert kjerra en gang jeg plutselig har masse penger til overs. Er bedre med gule flekker enn rust og lister. Nye dekk kommer også. strekk er fult. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Du kan jo gjøre en jallalakkejobb selv der nede da, inntil videre. Tror kanskje det blir penere enn gul-epoxy farge. Det bestemmer du selvfølgelig selv! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Fikk streng besskjed av han som skal lakkere bilen om at det fikk jeg absolutt ikke lov til, for da ville han ikke gjøre jobben. Nå ligger det en fin pakke til meg fra IPD hjemme hos mor og far :) Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Oktober 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Da er det greit vet du! ;) Litt stag og snax? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Oktober 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2007 Ipd Stag har jeg fra før. Så det trengs ikke. Det er en stor fin radiator, stålomspunnede bremseslanger og gummi til brems og clutchpedal. Også er det en radiator og noe annet stas til Fjelling. Så nå blir det litt koseskruing i kveld :) Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Nå er radiatoren på plass. Passer så og si rett inn. Selvom den er en rad tykkere passer den helt perfekt i gummifestene til original radiatoren. Den har også feste til tempgiver på toppen på høyresida. Fulgte også med tempgiver. Det eneste som er litt kjipt er at det er uttak til oljekjøler for automatkasse. De tutene er litt stygge. Det morsomme er at radiatoren er lagd i Danmark. Nissens radiator i Horsens. Kanskje det kunne blitt billigere å kjøpe direkte derifra? Kjøler kjempebra og holder mye jevnere temperatur. El vifta starter når den er så vidt over halv. Absolutt å anbefale. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Oktober 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 det hørtes topp ut! bruker du den føleren som fulgte med radiatoren på el-vifta di nå eller? Kan man bruke den kjøleren der til vanlig oljekjøler også da kanskje...? Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Oktober 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2007 Fjerna den justerbare dingsen. Den begynte å bli litt rar. Satte ikke i gang vifta før bilen ble altfor varm så jeg måtte skru den av og på med brytern. Hvis man bruker radiatoren til vanlig oljekjøler sparer man jo mye plass. kunne jo sikkert vært en mulighet. I løpet av vintern skal jeg lage nye fester til intercoolern så den blir ståede lenger fram, så radiatoren blir stående som på biler uten turbo. Kommer til å bli mye cleanere. Lekker litt fra slangen fra vannpumpa til radiatoren nå. Har skjøta og monga litt. Hvis noen har en sånn slange med den ekstra slangen til turboen til overs så vil jeg veldig gjerne kjøpe den :) Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian S. Skrevet Oktober 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Her er nye og gamle radiatoren: Stålomspunnede bremseslanger. Kommer på i løpet av vintern. Kommer til å bli fint med nylakkerte fjærbein: Ny gummi til pedalene. Ikke noe fancy alu pedaler her i gården: Bryter til vifta og lampe som lyser når vifta går. Siter 92 Volvo 245tic. 88 Volvo 245gl. X75 Volvo 245 Gröna lynet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Hvor fikk du fatt i den pedalgummien? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zemeckis Skrevet Oktober 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2007 Fra IPD. http://www.ipdusa.com/Volvo-200/Interior/Pedal-Pads/p-69-262-339/ Siter - Volvo 240 83`(Solgt) - Volvo 245TIC 89` -Member of VOLVOklubbenTrøndelag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg