volvo244 Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Er det noen svakheter ved toppen på disse motorene? (fra en 95mod 960) Tikker no jævlig av og til...... Noen som har vert borti dette???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Er det noen svakheter ved toppen på disse motorene? (fra en 95mod 960) Tikker no jævlig av og til...... Noen som har vert borti dette???? varmkjør motor, hold den på høyt turtall en stund, så går lyden bort. men lyden vil komme tilbake etter hvert... lyden du hører kommer fra hydrauliske ventilløfterne. kan hjelpe noe hvis du bytter til en tynnere,syntetisk motorolje. hvis ikke det hjelper, må du nok bytte alle ventilløfterne. Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo244 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 kjører på 10/40 delsyntetisk olje nå.. Så du mener det vil hjelpe å eventuelt bytte til 5/40 ,5/30 olje??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimRune Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 kan hjelpe. brukte 5w30 helsynt på min gamle sekser, ble noe bedre. men til syvende og sist tror jeg du må bytte løfterne.. Siter volvo (950?) prosjektet... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=144769 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 har samme greiene på min b230fb kan det være tydelse på olje bytte snart? Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo244 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 ikke lenge siden jeg bytta olje sist..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 har samme greiene på min b230fb kan det være tydelse på olje bytte snart? disse b230 motorene har ikke hydrauliske løftere.. så det gjelder nok ikke her.. men en justering kan muligens være lurt... Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hadde akkurat samme på mazdaen med hyd løftere. bytta fra castrol magnatec til enda litt dyrere mobil1.. tikker ikke mer Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo244 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hadde akkurat samme på mazdaen med hyd løftere. bytta fra castrol magnatec til enda litt dyrere mobil1.. tikker ikke mer Kansje jeg skal bytte til en bedre olje da kansje.... kjører på no texaco olje nå.... Penzoil er vel bra nok?? (han jeg leier hos forhandler dette..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg