Sæther Racing Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Hvor mye er det og hente på ca, 10kg lettere svinghjul og alu løpehjul? 10hp? blir vel også mer turtalls villigt pågrunn av det letta svinghjulet? Motoren er en V6 Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Man får ikke all verdens mye ut av det, men man mister også dreimoment på det. Motoren vil få høyere turtall fortere da :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 ja men lurer på om noen har byttet dette før om man merker noen stor forskjell Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 I bilen,ja. På dyno'en,nei. (Så sant man ikke har en "Transient Response"-dyno da..) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Ja blir bare bedre respons, bilen føles kvikkere.? Og kompisen min hadde en trimma e34 520 med letta svinghjul når han rusa den opp var det stor forsjell, motoren var helt sinsyk, trodde jeg skulle få et svinghjul i magen på 4500rmp, Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 men man mister også dreimoment på det. Det er vel bare en myte. Eneste dreiemomentet du mister er det som den roterende massen produserer når du slipper gassen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Teoretisk så skiller det ikke stort mellom et alu race-svinghjul og et blytungt orginalt,hk-messig... 4 hk på en 1000-hk motor,med 600 rpm/sek akselerasjonsrate på dynoen.."steady-state" så skiller det ikke noe som helst.. Om noen fiser i dynorommet så skiller det mer...nesten rart at man kjenner så mye forskjell. :) Men,det er jo som du sier,motoren kommer seg raskere opp i det effektive arbeidsområdet...det er det man kjenner... Nå er det natta kjenner jeg... Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 natta, går til inkjøp av lettere svinghjul hvertfall, når det orginale veier 15kg Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Har spurt litt rundt, og man frigjør bare flere hester til hjula og det veier mindre ;) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Man burde være forsiktig med å bytte ut reimskiva frempå veiva; svært mange h00ndaer som får en ultralite-aluminiumklump frempå der har en lei tendens til å enten knuse tannhjulene i oljepumpa i tusen biter eller å spytte ut rådelagrene. Resonnans (og spesielt på en rekkesekser) er litt av en bitch å holde kontrollen på. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NM-Performance Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Sant det! Resonans er skumle greier! Volvo har også det problemet! Men der er det ofte knasten på registerdrevet nede på veiva som får svi! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.