ILOVS Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Jeg har en Huynday Sonata med automatgir. Av og til kveles den når jeg stopper opp (i lyskryss e.l.). Er det noen som har peiling på hva som kan være galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Lockup'en henger igjen muligens. Hvis girkassa er el.styrt kan du ta den med til forhandlre og ta en diagnose på den. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ILOVS Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Lockup'en henger igjen muligens. Hvis girkassa er el.styrt kan du ta den med til forhandlre og ta en diagnose på den. Har hatt bilen på verksted flere ganger, men de har egentlig ikke funnet ut noe... De skifta bensinfilteret, i tilfelle det var årsaken, men det har ikke blitt noe bedre. Jeg vet ikke hva "lockup'en" er, kanskje du kan fortelle meg det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Mellom motor og automatgir er det en form for hydraulisk slureclutch, når du kjører fortere enn f.eks 80 km/t vil Lockup slå inn og låse denne clutchen, slik at bilen går på litt lavere turtall. Hvis denne ikke kobler ut når du brenser, vil bilen oppføre seg som om du hadde manuellgir og bremsa ned til 0 uten å bruke clutchen. litt dumt forklart, men jeg prøvde å skrive enkelt. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ILOVS Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Er ikke helt sikker på at det er det som skjer, for turtallet kan gå til null selv under kjøring (uavhengig av hastighet). Men er man i fart vil jo bilen "trill-starte" igjen, men da rykker det i bilen. Det største problemet er selvsagt når man stopper opp og motoren kveles. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg