esbandos Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Hei.. Satt å tenkte på det å lage egne foringer av f.eks nylon... Hvordan blir dette? Er det lovlig? Noen som har oversikt over hvilke foringer jeg kan lage isåfall? Tenker å lage nye foringer til hele understellet, men det går vel ikke med absolutt alle? Håper på svar. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadMikke Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 jeg tviler på at det er lovlig. og foringer skal jo tåle en del varme da :S tror heller jeg ville satsa på kjøpe. det koster vell ikke så alt for mye? :P Siter kjør med vett, ligg bredt! Audi 100 (1988) x Volvo 240GL (1987mod) x Volvo 240GL (1986mod) x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Hvordan blir det i alu da? Har jo sett at enkelte lager egne foringer.. Pris på foringer til hele understellet kommer jo på ca 3000 for poly.. er nesten billigere å lage da, hvis man får det til.. :p Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadMikke Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 ja det er sant at det blir billigre.. bilen vil jo bli jælig stiv da :S .. alu er jo ikke så slitesterkt heller da :P veldig sprøtt.. jeg ville ikke prøvd alu da tror jeg det blir mye slite skader! Siter kjør med vett, ligg bredt! Audi 100 (1988) x Volvo 240GL (1987mod) x Volvo 240GL (1986mod) x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Aluminium kan man kun bruke der det ikke er bevegelse, fordi det gir seg ikke. esbandos: Det er ikke fullt så dyrt om man skal tenke på hva som går med av tid når man lager det selv. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Hør med 351RS her på forumet, han kjøpte inn en stang med poly, og dreide selv:) Ble bra det. Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Aluminium kan man kun bruke der det ikke er bevegelse, fordi det gir seg ikke. esbandos: Det er ikke fullt så dyrt om man skal tenke på hva som går med av tid når man lager det selv. Joa, men er jo bevegelse stortsett på de fleste plasser.. Hvordan hadde det blitt med nylon da? Tror det hadde blitt ganske bra jeg.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Hør med 351RS her på forumet, han kjøpte inn en stang med poly, og dreide selv:) Ble bra det. en stang med poly? er ikke det sinnsykt dyrt da? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 "Alle" foringene på en 240 er i bevegelse, unntatt motorfester og girfeste. På biler med uavhengig hjuloppheng bak, kan man montere aluforinger mellom differensialen og chassiet. Dette gjelder også hjelperammeforinger på biler som har dette. Nylon blir VELDIG stivt det også, til banebil kansje, men jeg ville ikke hatt det på en bruksbil.... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Ja, vet at det blir ganske stivt.. Vil ha bilen ganske stiv... Bedre det enn å kjøre båt liksom.. :p Noen andre tips da om hvordan få bilen stiv? Bortsett fra dempere/stag... Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0milt Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Ja, vet at det blir ganske stivt.. Vil ha bilen ganske stiv... Bedre det enn å kjøre båt liksom.. :p Noen andre tips da om hvordan få bilen stiv? Bortsett fra dempere/stag... H-BJELKE!:klovn: Siter -99 Golf GTI 1.8t (fmic,kw,bsr,ts-racing) -87 24o Turbo (under oppussing) Tidligere biler-92 E34 M5 Touring -86 Sierra IS -90 240 turbo -03 Honda Nsr (solgt) -03 Honda Nsr (spiker)-86 Suzuki Fz (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 H-BJELKE!:klovn: He he ja Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Poly er et helvette å dreie i ihvertfall... Funker jo å laga foringer i alu... Om du bruker alu eller Pom er samma faan begge dela gir seg minimalt... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 H-bjelke...? Ikke det at jeg vet hva det er, men hørtes ikke...lovende ut.. :P AC^, du mener altså at det går an å dreie foringer i alu/Pom? Hvordan blir holdbarheten? Levelengden altså.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Alu er nå ihvertfall ikke spørtt som det blir nevnt ovenfor... Personlig tror jeg det skulle gå ja.. Men du trenger jo ikke legga det på de plassene det er mest bevegelse da, der kan du jo bruke poly... Tror jeg ville gått for alu framfor pom siden det kan sprekke når det blir kaldt... Alu vil nok holde lengre enn vanlige foringer... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.