VCE Skrevet Desember 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2006 Jeg har en 1986 745 GL som trenger sårt til større bremser etterhvert... Jeg her trolig ca 260 mm skiver, hva må jeg bytte for å få på 280mm? Jeg vet at noen av disse bilene har skivene fast i navet, men jeg har ikke hatt av felgene ennå... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 THolandsli selger adapter for XC90 T6 bremser, send han en PM :) Da blir det minimum 16" felg. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 KRB Trading har bremsekit og .. http://www.krbtrading.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Adapter er vel kanskje et litt billigere alternativ, til en bil med original motor :) Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 I første omgang tenkte jeg på de store originalbremsene - "turbobremser"... Er det noe forskjell på calipper til 260mm og 280 mm skive? Jeg har jo store bremser på turbo'n. Er det nok å flytte over hele dempertårnet med nav/skive og hele pakka, eller trenger jeg også caliperen? Er det forskjell på mastersylinderen, eller en bremsereguleringsventil? Nå har jeg skiver som sitter til navet, skulle gjerne hatt tak i nye typen med løs skive... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Adapter er vel kanskje et litt billigere alternativ, til en bil med original motor :) Hvem sier noe om original motor? Jo, forresten...det er en original Chevy Corvette-motor... :D :D :D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 I første omgang tenkte jeg på de store originalbremsene - "turbobremser"... Er det noe forskjell på calipper til 260mm og 280 mm skive? Jeg har jo store bremser på turbo'n. Er det nok å flytte over hele dempertårnet med nav/skive og hele pakka, eller trenger jeg også caliperen? Er det forskjell på mastersylinderen, eller en bremsereguleringsventil? Nå har jeg skiver som sitter til navet, skulle gjerne hatt tak i nye typen med løs skive... har løse nav og calippere liggende jeg. interessert kanskje?? må byttes glidere på calippere da. dette blir bolt on da det er komplett calipper... Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Hvorfor tar du ikke bare å flytter over skiver(og eventuelt nav) og kalippere fra hubrobilen da? På masteren står det hvilken diameter den har, hvis det er mindre diameter på 745'n får du mere bremsekraft, hvis den har større diameter bør du ta med den fra hubro'n. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Jeg har planer om å flytte over fra turbo'n i første omgang. Men det jeg er usikker på, er om det er forskjell på caliperene foran? Hvis det er, så er det også forskjell enten på hovedbremsesylinder eller på en ventil et eller annet sted... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg