Gå til innhold

Spm ang. turbo i min 190!:)


Laser

Anbefalte innlegg

Heei alle sammen! æ har en mb190e med en 2,0 liters bensin motor på 122hk, syns ikke den e så sprek!:P så har en 2,3 8v motor med turbo som æ har en liten plan å sette inn da! vill helst ha det godkjent :P

 

lurte litt på ka som skal til får å få den godkjent.. litt detaljer osv! må bilen på dynotest siden ingen vet eksakt hk i motorn? har dem dynotest på de fleste biltilsyn?

fårje eiern av motorn påsto det var 210-230 hk i den! holder det da me 2,5 16v bremser? e dt mulihet får å få en "hjemme snekra" turbo godkjent i det hele tatt?;p

 

 

e veldi usikker å vetikke kordan dt her fungerer så hadde håpa på ett svar fra dåkker som har trimma, fått det godkjent før å har litt peiling!:)

 

 

Tuuuusen takk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurte litt på ka som skal til får å få den godkjent.. litt detaljer osv! må bilen på dynotest siden ingen vet eksakt hk i motorn? har dem dynotest på de fleste biltilsyn?

fårje eiern av motorn påsto det var 210-230 hk i den! holder det da me 2,5 16v bremser? e dt mulihet får å få en "hjemme snekra" turbo godkjent i det hele tatt?;p

 

Er en i tr.heim som gjør dette, bjørnstad så vidt jeg husker, han har dyno..

 

For og godkjenne vil jeg tippe, aksling + girkasse, understell, bremser osv.

Men hør med en hos BT så får du sikkert vite hva som trengs :D

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk høre av en mekaniker at BT ikke kunne nekte deg å godkjenne noe som helst, du måtte bare spørre "hva må jeg gjøre for å godkjenne dette", da er dem plikta til å hjelpe deg med å finne frem hva du må gjøre med bilen. (ikke skyt meg om jeg tar feil .

89 MB 190E

x: Opel Astra.

x: sierra

x: 5x MB 190E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi prøv å få gokjent turbomotorn i 190`n men over alt vi dro så sa dem at vi mått prat me mersjedes å dem villa itj hjelp oss om d ikke va orginalt, d e vanskeli å få gokjent mersje turbo.

vi hadd tatt ut benke papir på 200hk (men va egentli 291hk på hjul da hihi)

så spurt vi om vis vi sett på brembo bremsa å sånn om d gikk an å få gokjent 200hk da, d vart ikke aktuelt..:(

motorn e nå t salgs å no om du e int i seriøst byggd motor, nesten ikke godt..

selges me ALT bære å monter å start opp..

no turbo no fun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi prøv å få gokjent turbomotorn i 190`n men over alt vi dro så sa dem at vi mått prat me mersjedes å dem villa itj hjelp oss om d ikke va orginalt, d e vanskeli å få gokjent mersje turbo.

vi hadd tatt ut benke papir på 200hk (men va egentli 291hk på hjul da hihi)

så spurt vi om vis vi sett på brembo bremsa å sånn om d gikk an å få gokjent 200hk da, d vart ikke aktuelt..:(

motorn e nå t salgs å no om du e int i seriøst byggd motor, nesten ikke godt..

selges me ALT bære å monter å start opp..

 

Hmm.. æ har en 2,3 8v turbo motor som æ vurderer å selge ;p

såååe..:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det er en fra oppimellom som har fått en 190 godkjent med AMG sekser (3,4?) og kompressor. Han hadde nå 290 hk på hjula mener jeg, og hadde bytta til BMW kasse, diff og akslinger/knuter mm.

 

Såvidt jeg vet skal du ikke trenge å være i kontakt med Mercedes for å få godkjent. Det du må kunne dokumentere er at bremser, drivverk og undestell tåler den effekten du har benket at motoren yter. Mao. må du nok kanskje få tak i papirer på girkassa mm....Ville nå tro at getragkassene tåler VELDIG mye nM, men hva som står på papiret kan jo tilsi noe annet.

 

Skal prøve å få godkjent min W124 2,3-16V med kompressor (intercooler), men har ikke tenkt så mye på hva som må byttes ennå, men blir nok en slump deler fra bl.a. 500E. Skulle jo tro man bare kunne stille ladetrykket skamlavt slik at man kan bytte til deler som "tåler" belastingen da, og deretter godkjenne? Hvis ikke så...TUV neste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår